Kontakt

Marknadsansvarig till Werksta Sverige


Är du den vi söker?
Marknadsansvarig för Werksta Sverige kommer att arbeta med att bygga ett starkt varumärke genom att driva marknadsförings- och kommunikationsinsatser på den svenska marknaden. Huvudfokus är planering och verkställande av marknadsaktiviteter i Sverige men även att bidra till det strategiska marknadsföringsarbetet som en del i det nordiska marknadsföringsteamet.
Huvudansvaret är det dagliga jobbet kring marknadskommunikation i sociala medier, på vår hemsida och interna kanaler samt annan digital marknadsföring. Dessutom utarbeta pressreleaser i samråd med teamet.

Marknadsansvarig i Sverige rapporterar till den Nordiska marknadschefen men kommer att arbeta nära organisationen i Sverige med en prickad linje till den svenska Vd:n. Det kommer även vara ett nära samarbete med den svenska ledningen för att utveckla den interna kommunikationen i en växande organisation under förändring. Den interna kommunikationsplattformen kommer att vara en av de första prioriterade arbetsuppgifterna.
Marknadsansvarig i Sverige kommer att ingå i ett nordiskt team där verksamheten utvecklas snabbt och nya processer byggs. Rollen är självständig med stöd från det nordiska marknadsteamet samt svenska Vd:n. Möjlighet till utveckling kommer finnas i organisationen.

Arbetsbeskrivning
Utifrån en givenplattform implementera marknadsförings- och kommunikationsstrategier i Sverige.
Fokus på de digitala kanalerna och sociala medier.
Utformning av en enhetlig inredning (exteriör samt interiör) på våra verkstäder.
Tillsammans med det nordiska marknadsteamet utforma marknadsaktiviteter för den svenska marknaden. Lokalt och centralt

Förbereda marknadsanalyser/undersökningar tillsammans med det nordiska teamet.

Stödja den svenska organisationen i intern kommunikation samt utveckla våra interna kommunikationskanaler, för att skapa en enhetlig kommunikationskultur kultur i en snabbt växande organisation.

Din profil
– Självständig, professionell, villig att ta itu med såväl dagliga, operativa arbetsuppgifter som större strategiska frågor.
– Mycket god kommunikationsförmåga samt behärska svenska och engelska i tal och skrift.
– Förmåga att arbeta i grupp och att samarbeta med människor med olika bakgrund.
– Se utmaningen i att arbeta i en organisation under förändring och stark expansion.
– Hantera och rapportera arbetet utifrån en given budget.
– Analytiska färdigheter samt förmåga att förstå och skapa rapporter, relaterade till marknadsföring.
– Kunskap om olika marknadsföringskanaler inkl. senaste trenderna inom digital marknadsföring.
– Erfarenhet av samarbete med externa byråer.
– Erfarenhet av inredning och intresse av visuell design.
– Erfarenhet av marknadsföring inom tjänstesektorn och nordiska marknadsteam är ett plus.

Om företaget
Werksta-gruppen är Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta-koncernen vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 22 verkstäder med ca 400 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 25 000 bilar och målet är att inom några få år fördubbla antalet verkstäder i Sverige. Med hög tillgänglighet och god service vill vi leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta-gruppen ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja, med 31 verkstäder. Werksta-gruppen ägs av investeringsfonden Procuritas Capital Investors V, LP (”PCI V”) och f.d. verkstadsägare.

Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar Werksta Nordic AB med Inhouse, Peder Mårtensson. Ring gärna honom på 0708-14 88 00 alt. sök tjänsten på www.inhouse.se