Denna tjänst är inte längre aktuell.
Marknadsassistent till Castellum i Stockholm
Vi söker dig som är sugen på nya utmaningar och är en engagerad person som trivs i en variationsrik roll och har förmågan att hantera flera olika projekt samtidigt.
Om rollen
I rollen som marknadsassistent i region Stockholm kommer du ansvara för att ta fram, beställa, koordinera, publicera och följa upp marknadsinsatser som stöttar Castellums kärnaffär: uthyrning och förvaltning av kommersiella lokaler. Arbetet kräver ett nära samarbete med regionens marknadschef, uthyrning och förvaltning. Du är spindeln i nätet och den som ser till att saker händer.
Marknadsassistenten rapporterar till Marknadschef i Regionen. Som en del i det regionala marknads- och kommunikationsteamet är du delaktig och bidrar i arbetet för att administrativt och operativt stötta verksamheten och affären.
Om dig
Vi tror att du har en relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring. Du får gärna ha något år erfarenhet av en liknande roll men det är möjligt att komma direkt från högskolestudierna eller motsvarande. Du har erfarenhet av att koordinera och administrera marknadsbeställningar och själv arbeta operativt med innehåll och material. Du:
- Har erfarenhet av att skapa innehåll i olika format såsom text och bild med öga för detaljer
- Har kunskaper i Adobe Indesign, photoshop och ett plus om du kan After Effects.
- Har erfarenhet av layout och enklare formgivning print och digitalt
- Behärskar enklare webbpubliceringsverktyg och publicering i sociala kanaler, CMS och CRM som tex Episerver/Optim och Lime
- Erfarenhet i enklare klippning och filmredigering är meriterande
- Kunskap inom digital marknadsföring och digital annonsering är meriterande.
Som person är du självgående, idérik, strukturerad och kommunikativ. Du är proaktiv, samt har en prestigelös och handlingskraftig inställning, en doer som också skapar ordning och reda. Vi är en flexibel arbetsplats och vill gärna att du gillar att arbeta både i team och självständigt tag i olösta problem omgående.
Resor kan förekomma
Castellum
Castellum är fastighetsbolaget som hjälper företag att utvecklas och människor att växa. Vi finns på 14 tillväxtorter i Sverige och även i Köpenhamn och Helsingfors. Vi förvaltar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler och butiker. Vi har egen personal på alla lokala marknader där vi verkar, detta gör att vi kan agera med personligt ansvarstagande och snabba beslut. Det ger våra medarbetare möjlighet till delaktighet och personlig utveckling. Människor som arbetar hos oss har alla en vilja att vara med och påverka, växa och vara en del av en positiv företagskultur. Inom Castellum har vi olika kompetens, dock arbetar vi mot samma vision: ”En värd bortom det förväntade” – med personligt ansvar och enkla vägar mellan kunden och oss.
Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Övrigt & Vad händer nu?
Tjänsten är en på heltid och utgår från Castellums huvudkontor i Värtahamnen. Om du tycker att tjänsten låter intressant ansök enkelt med ditt CV och portfolio via länken, du behöver inte bifoga något personligt brev. För att få så mycket fakta som möjligt om dig kommer du att få svara på urvalsfrågor samt göra arbetspsykologiska tester innan vi kallar till intervju, eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Välkommen in med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län