Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Marknadsassistent till Länsförsäkringar

Tycker du om för att skriva och skapa lättförståelig kommunikation? Har du förmågan att skapa intresse och omvandla information till pedagogisk och vägledande kommunikation? Då är det dig vi söker för ett uppdrag på deltid hos Länsförsäkringar.

Länsförsäkringar står inför en omfattande förflyttning när det gäller digitalisering och modernisering av IT-funktioner och arbetssätt. Nu behöver de hjälp med att kommunicera ut dessa förändringar internt till alla medarbetare. Det arbetar totalt cirka 10.000 personer inom Länsförsäkringar och det är målgruppen som den här rollen kommunicerar till.

Rollen

I rollen som Marknadsassistent kommer du att främst arbeta med att skriva innehåll till intranätet. Syftet är att delge organisationen information om utvecklingen hos arbetsgruppen, vad som är på gång, utbilda och implementera av nya arbetssätt och bidra till verksamhetsutveckling. Det kommer att finnas policydokument, instruktioner eller utbildningspaket som dina kollegor tagit fram och uppgiften blir att kommunicera ut detta till organisationen på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt. Du bör ha en viss teknisk förståelse och hur man bäst når ut och förmedlar den här typen på av information på bästa sätt.

Din profil

Du behöver kunna skriva obehindrat på svenska. Du har erfarenhet av att arbeta med webben och CMS, Länsförsäkringar arbetar i EpiServer/Optimizeley. Erfarenhet av att arbeta agilt är meriterande.

Vi tror att du trivs i teknikens framkant, du är proaktiv och kommer med förslag på kommunikativa lösningar. Du är självgående, är lösningsorienterad och har en förmåga att prioritera och samarbeta med dina kollegor. Du kanske studerar marknadsföring eller precis tagit examen.
 

Om gruppen Cloud Shared Services hos Länsförsäkringar

Gruppen Cloud Shared Services uppgift är att stötta och utveckla Länsförsäkringars moln-förmåga. Du kommer till en resultatorienterad grupp med brett ansvar som kännetecknas av affärsmässighet och prestigelöshet. Alltid med fokus på att stötta Länsförsäkringars verksamhet och kunder. Gruppen består av 12 personer bestående av bland annat GDPR expert, jurister och IT-specialister.

Övrigt

Tjänsten är på deltid 2 dagar per vecka och utgår från Länsförsäkringars huvudkontor på Gärdet. Uppdraget är på 3 månader med möjlighet till förlängning.

Om du tycker att tjänsten låter intressant ansök enkelt med ditt CV via länken, du behöver inte bifoga något personligt brev. För att få så mycket fakta som möjligt om dig kommer du att få svara på urvalsfrågor samt göra arbetspsykologiska tester innan vi kallar till intervju, eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Jenny Lager. Vi ser fram emot din ansökan.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Jenny Lager

jenny.lager@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!