Marknadschef till Bauer Media Group

Är du den vi söker?
Bauer Media underhåller miljontals svenskar varje vecka genom sina radiostationer, digitala plattformar och i ljudbaserade tjänster. Oavsett var och hur lyssnarna lyssnar i det nya ljudlandskapet, i bilen, på jobbet, i köket, i hörlurarna, på podcasts eller radiostationer är det Bauer Medias uppdrag att finnas där med lättsam underhållning.

Bauer Media har störst räckvidd i det nya ljudlandskapet med 5 miljoner lyssnare varje vecka.
I produktportföljen ingår kända varumärken såsom Mix Megapol, NRJ, Rockklassiker, Svensk Pop, Lugna Klassiker, Vinyl FM och RadioPlay. Dessutom företräder man några av Sveriges största podcasts som Bagge med Vänner, Framgångspodden, JLC, Alla våra ligg och Mordpodden.
Bauer Media är rikstäckande och har 25 kontor över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm.
Vi söker nu en taktisk marknadschef till huvudkontoret.

Arbetsbeskrivning
Som taktisk marknadschef är du ytterst ansvarig för upprättande och genomförande av alla marknadsaktiviteter och taktiska kampanjer för Bauer Medias.

Du kommer att ha ett helhetsansvar över bolagets stora events, konserter, samarbeten och publika positioneringar som förpackas för att skapa lönsamma produkter för våra kunder. Du har det övergripande ansvaret att i samarbete med varumärkeschefer och produktionschefer leda, driva, utveckla och följa upp alla marknadsföringsaktiviteter och taktiska kampanjer.

Du rapporterar till Bauer Medias marknadsdirektör.

Ansvarsområden

• Personalansvar för fast personal (idag 5 pers.) och frilansare
• Rekrytering av medarbetare
• Ansvarig för all taktisk marknadsföring
• Ansvarig för upphandling, förhandling och kontakt med eventbolag och leverantörer
• Ansvar för budget (upprättande och uppföljning)
• Organisera, leda och prioritera arbetet
• Operativt delta i projekten som exekutiv producent

Bakgrund/erfarenhet

• 5-10 års erfarenhet från produktionsbolag, konsertarrangör, event- eller reklambyrå
• Erfarenhet av personalansvar
• Du är en mycket god kommunikatör
• Du är en ”peopleperson” som har lätt att få med dig medarbetare
• Stor erfarenhet och kunskap inom stora events
• God förståelse att lyfta varumärken till aktiviteter
• Stor erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk uppföljning

Personliga egenskaper

Som person är du mycket nyfiken och uppdaterad inom upplevelse och musikindustrin. Du är noggrann, organiserad, systematisk och självgående i din arbetsmetod. Du tar ansvar för uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver processer vidare. Du är mycket van att planera och genomföra stora events och trivs med ett högt arbetstempo med många parallella processer.
Du är en duktig kommunikatör och strateg men är också en operativ talang som trivs med att du själv är med och genomför de olika projekten.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Stockholm. Ansök via länken nedan genom att skicka in ditt CV samt personliga brev där du presenterar dig, din erfarenhet och ditt intresse för tjänsten på ett utförligt sätt. Ansökan skall lämnas in senast den 21 mars 2019
Intervjuer sker löpande. Har du frågor kontakta aje.stenbeck@inhouse.se.