Marknadschef till Boomerang

Om kunden / About the Client
Boomerang är ett svenskt varumärke, grundat 1976, med rötterna i den skandinaviska livsstilen. Boomerangs affärsidé är att skapa hållbara och tidlösa produkter inspirerade av den skandinaviska skärgården till människor världen runt som delar vår syn på långa relationer. Naturen och det aktiva livet i skärgården med närheten till hav är vår ständiga inspirationskälla.
Boomerang finns på ett flertal marknader och har distribution genom egna butiker, franchise, återförsäljare, partners och E-handel.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som marknadschef på Boomerang ansvarar du för planering, utveckling, aktiviteter och budgetering för varumärkets identitet, kommunikation, PR och kundklubb. I rollen ligger också resultat- och budgetansvar. Du har ett brett ansvar inom såväl strategiska frågor som taktiskt operativa. Du har löpande kontakt med många avdelningar internt, egna butiker, partners, återförsäljare, reklambyrå, PR-byrå, medier m.m.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från marknadsföring med digitala förtecken inom detaljhandeln och gärna då från klädbranschen. Du har även erfarenhet av E-handel inom detaljhandeln.
God förmåga att initiera, planera och prioritera är av stor vikt för att lyckas i rollen.
Som person är du mycket noggrann, ödmjuk och organiserad. Du är kommunikativ och kommersiell samt gillar att arbeta i en dynamisk och förändringsbenägen organisation. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en stor egen drivkraft och initiativförmåga.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 31 maj. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Aje Stenbeck, 0704 21 50 28 eller aje.stenbeck@inhouse.se