Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Marknadschef till Mini Rodini

Är du den vi söker?

Vill du jobba i en kreativ miljö på en av marknadens mest miljövänliga klädföretag, där du kan göra skillnad för att påverka industrin till att ta mer socialt ansvar? Då kan det vara dig vi söker!

Vi söker nu en marknadschef till Mini Rodini! Du kommer att tillsammans med marknadsteamet driva det dagliga arbetet på marknadsavdelningen och arbeta nära vår Creative Director. Du har som uppgift att stärka Mini Rodinis position på marknaden.

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med marknadsteamet driver du alla aktiviteter och projekt som finns inplanerade i marknadsplanen. Du blir en viktig länk i att säkerställa att utformandet av företagets marknadsföring är en förlängning av varumärkets DNA. Du kommer dessutom att arbeta tätt tillsammans med de olika säljkanalerna E-com, Retail och Wholesale såväl som med externa samarbetspartners.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

• Utveckla varumärkesstrategier.
• Ansvara för aktivitetskalendern, som sätts tillsammans med Creative Director; budgetering, koordinering och genomförande. I aktivitetskalendern ingår bland annat produktlanseringar, kampanjer, events och samarbeten.
• Ansvara för att analysera och ta fram data för kampanjer, samt kommunicera dessa till teamet.
• Budget- och personalansvar för 5-6 personer.
• Utveckla och optimera arbetsprocesser.
• Upphandling av lämpliga varor och tjänster samt rekrytering.
• Ansvara för att varje kanal är optimerad och i linje med marknadsstrategin.
• Ansvara för att alla key accounts har full support och att deras digitala assets levereras i rätt format och i tid.
• Coacha, utveckla och motivera dina medarbetare i marknadsteamet.

Din profil

Vi söker dig med stor förståelse för hur man bygger varumärken långsiktigt och samtidigt är kommersiell. För att lyckas i rollen är du en tydlig och briljant kommunikatör som behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du är affärsdriven och duktig på att förhandla. Vidare är du stilsäker och mycket intresserad av mode, konst och design såväl som miljö- och hållbarhetsfrågor. Mini Rodini har en tydlig digital inriktning, så vi önskar någon som har bred erfarenhet av att arbeta med digitala affärsmodeller.

Mini Rodini är ett värderingsdrivet bolag och vi söker därför dig som vill leva deras värderingar – att vara kompromisslös med det som medarbetarna tillsammans tror på och att minimera produktens påverkan på människa och planet. Att vara modig och aldrig följa trender. Du ska ha passion och viljan att utveckla varumärket, produkten och branschen. Att vara ansvarstagande är avgörande för att du ska lyckas på Mini Rodini.

Om företaget

Mini Rodini grundades 2006 och finns nu representerat i fem egna butiker i Skandinavien, en butik i London, egen webbshop och hos runt 400 återförsäljare globalt. Mini Rodini erbjuder barnkläder utan att kompromissa med varken hållbarhet, kvalitet, design eller arbetsförhållanden i produktionsländerna.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidaretjänst, heltid på Mini Rodinis huvudkontor i Stockholm.
Ansök idag då intervjuer sker löpande, via länken. Frågor gällande tjänsten, kontakta Lotta Blomstedt lotta.blomstedt@inhouse.se. Välkommen med din ansökan!</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!