Kontakt

Marknadschef till Moderna Försäkringar.


Är du den vi söker?
Till Affärsområdet Privat söker vi en driven och kreativ Marknadschef som hela tiden strävar efter att vidareutvecklas i en digital framkant. Du kommer att leda marknadsteamet och blir en viktig och central roll i planeringen, genomförandet och implementeringen av vår nya strategi och varumärkes plattform.
Du leder en liten grupp under tillväxt och just nu söker vi parallellt en Marknadskoordinator och en Copywriter som tillsammans med Marknadsansvarig för partnersamarbeten, ska utgöra grunden i ditt team.

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter blir att;
• Driva, utveckla och leverera Moderna Försäkringars marknadskommunikation i samråd med Försäljning och Chef Privatmarknad.
• Ta ansvaret för att strategin och varumärkesplattformen alltid ligger till grund för marknadsaktiviteterna.
• Driva arbetet med att ta fram kommunikativa och mätbara mål för alla kampanjer och aktiviteter.
• Ansvara för att ta fram aktivitetsplan och budget för ansvarsområdet.
• Driva, utveckla och leverera produktion av kommunikationsenheter så som trycksaker, texter, content i digitala medier, i samarbete med ditt team och ev. konsulter.
• Leda marknadsteamet utifrån beslutad affärsplan och budget.
• Vara kontakt för underleverantörer och vidareutveckla samarbetet med dem.
• Bidra till etableringen av marknadsföringens betydelse inom Moderna Försäkringar.

Din profil
Du som söker ska ha universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi/kommunikation/marknadsföring eller motsvarande (diplomerad från IHM, IHR eller Berghs). Meriterande är även någon form av ledarskapsutbildning.
Du ska ha minst fem års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring, varumärkesutveckling, marknadskommunikation – i alla kanaler och sociala medier. Gärna i en liknande organisation där man följer planer och strategier. Du ska även ha erfarenhet av att köpa medieutrymme, och briefa/kravställa på konsulter. Du har mycket goda kunskaper i digital marknadsföring och rörliga medier. Du befinner dig i vår målgrupp och är superdigital och snabbfotad. Ser och tar möjligheter men samtidigt strategisk. Du är van att tänka PR vad som ger social spridning. Moderna Försäkringar jobbar inte med stora breda kampanjer utan fokuserar på väl målgruppsanpassade gerilla insatser som kräver smarta lösningar.
Vi söker dig som vet vad det innebär att utveckla varumärken och marknadskommunikation enligt en strategiskplan och varumärkesplattform. Du drivs av att engagera medarbetare mot förbättrade resultat. Det är viktigt att du är strukturerad och har förmåga att tolka komplex information och omsätta det till utvecklade processer och kommunikationslösningar. Du kommer att mätas på resultatet i kännedom om varumärket samt försäljningsresultat. På Moderna Försäkringar jobbar vi smart med stora mål i en begränsad budget.

Som person är du lyhörd, entusiasmerande, förtroendeingivande, drivande, stresstålig och målinriktad. Du är stabil och trygg i dig själv. Du har lätt för att samarbeta med andra och du är också en bra presentatör.

Om företaget
Moderna Försäkringar är en del av Tryg, en av Nordens största försäkringskoncerner, som försäkrar över 2,7 miljoner privatpersoner och mer än 140 000 företag. Moderna Försäkringar har ett brett utbud inom sakförsäkringar och har det senaste året lanserat flertalet smarta försäkringslösningar på marknaden med hjälp av digital teknik. I Moderna Försäkringar ingår även varumärkena Atlantica och Bilsport & MC. Moderna är det femte största bolaget i Sverige och intar en tydlig utmanarposition.

Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar Moderna Försäkringar med Inhouse AB, Peder Mårtensson. Ring gärna honom på 0708-14 88 00 alt sök tjänsten på www.inhouse.se