Inhouse / Jobb / Marknadskommunikatör till marknadsavdelning i Stockholm

Har du erfarenhet av att driva försäljning genom arbete med digital marknadsföring? Är du van vid att optimera webbsidor för ökad konvertering? Nu söker vi en Marknadskommunikatör som kommer att ansvara för företagets digitala plattformar för ett uppdrag på 12 månader med start omgående.

Arbetsuppgifter
Som Digital kommunikatör ansvarar du för företagets digitala plattformar (hemsida, affärsportal och e-handel). Detta innebär att du kommer att arbeta med att optimera strukturen på webbplatserna, förvalta samt skapa nytt innehåll på webben samt arbeta för att öka användarvänligheten. Stort fokus kommer att ligga på att SEO-optimera hemsidan (både tekniskt och innehållsmässigt). Du jobbar självklart datadrivet och fattar beslut baserat på användarnas beteende på sajten. Google Analytics är därmed ett av de viktigaste verktygen i ditt dagliga arbete.

I förlängningen kan även arbete med sociala medier ingå i arbetsuppgifterna. Inledningsvis är det dock fullt fokus på optimering av de digitala plattformarna. 

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, helst med fokus på webb
• Erfarenhet av att arbeta i CMS-system. Har du erfarenhet av AEM är det meriterande, men inget krav
• Vi ser att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknande roll med fokus på digitala plattformar
• Goda kunskaper i Google Analytics är ett krav
• Goda kunskaper inom SEO
• Erfarenhet av att arbeta med Adobe InDesign och Photoshop är meriterande
• Erfarenhet av arbete med sociala medier (främst Facebook och LinkedIn) är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

För att trivas i denna roll är du en person som motiveras av att sätta dina egna ramar och utforma rollen efter de behov du identifierar. Du är handlingskraftig och van vid att mäta resultat digitalt och att arbeta självständigt. Eftersom rollen är ny krävs det att du är initiativtagande och inte räds för att lyfta dina förslag och idéer. Du har förmågan att identifiera behoven, sätta en strategi och få saker att hända. Du förstår vikten av att vara flexibel och kan arbeta över gränser i din arbetsroll.

Övrig information
Uppdraget är en inhyrning om 12 månader med start omgående och placerad i Stockholm.
Låter uppdraget intressant ansök genom att bifoga ditt CV.  Har du några frågor gällnade uppdraget kontakta Sandra Pettersson. Välkommen med din ansökan.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Sandra Pettersson

sandra.pettersson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.