Marknadskommunikatör

Om kunden / About the Client
TOOLS är Nordens största leverantör av produkter och tjänster främst inom verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS Sverige startade som butikskedja 2003 och omsätter idag drygt 2 miljarder kronor och finns på cirka 75 orter. Tillsammans med deras kollegor i Norge och Finland har de idag filialer på nära 170 orter runt om i Norden.

TOOLS ingår i B&B TOOLS-koncernen som förser industri- och byggsektorn i norra Europa med industriförnödenheter och industrikomponenter samt därtill relaterade tjänster. Koncernen omsätter cirka 8 miljarder kronor på årsbasis och har cirka 2 700 anställda. B&B TOOLS är noterat på Nasdaq i Stockholm sedan 1976. Läs gärna mer på: www.tools.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker TOOLS ett tillskott till marknadsavdelningen för att utöka deras kommunikation mot befintliga och nya kunder så väl som den interna organisationen. Har du ett genuint intresse för marknadskommunikation och affärer i kombination? Är du driven, initiativtagande och har en positiv, problemlösande attityd? Då söker vi dig som har ett par års erfarenhet från kommunikation och marknadsföring och som är sugen på att följa med på en spännande resa med att forma TOOLS profil. Kanske har du idag en liknande roll på en marknadsavdelning eller så arbetar du på contentbyrå.

Du kommer vara drivande i TOOLS kommunikation och det fortsatta varumärkesbyggandet och högst delaktig i att utveckla deras koncept inom Hälsa, Miljö och Säkerhet. Erfarenhet av kommunikation inom tillverkande industri och byggsektorn är meriterande. Du har kunskap av att, med hjälp av journalistiska metoder, producera och publicera innehåll som målgruppen finner givande, informativt och intressant. Allt med avsikt att höja ett varumärke och skapa engagemang. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:

• Fokus på utveckling och paketering av pågående konceptarbete
• Driva arbetet mot deras slutkunder genom nyhetsbrev, sociala medier och eventuell kundtidning
• Aktiv i arbete med kundcase och best practice inom företaget
• Ta fram och förvalta marknadsföringsmaterial för olika kanaler (print, digitalt, film etc.) i samarbete med externa samarbetspartners
• Understödja och arbeta med paketering av TOOLS erbjudande och tjänster samt lansering av kommande koncept i olika kanaler

Din profil / Your profile
Som person är du driven och tar alltid dina uppgifter med stor energi från A till Ö. Du har stort fokus på att utveckla dina egna färdigheter och företagets kommunikation. God planeringsförmåga och självständighet är ett måste, liksom initiativtagande.

• 3-5 års erfarenhet från marknadsavdelning, contentbyrå eller liknande
• Akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap
• Du har en stark förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift och tycker om att skriva
• Självgående med stort driv att utveckla och förbättra ditt arbete kontinuerligt
• Ödmjuk, prestigelös och flexibel
• Meriterande med viss vana av fotografering
• Meriterande med grundläggande vana av Indesign och Photoshop
• B-körkort

Övrigt / Other
Tjänsten är tillsvidare på heltid med omgående start. Sista ansökningsdatum är den 14 augusti. Sök tjänsten via länken nedan och bifoga CV och personligt brev. Intervjuer görs löpande. Kontaktperson Linda.Segerström@inhouse.se. Välkommen med din ansökan.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.