Marknadskoordinator med digitalt fokus

Om kunden / About the Client
Förlaget Natur & Kultur är en stiftelse som utan ägare kan agera självständigt och långsiktigt. Vårt mål är att genom stöd, inspiration, utbildning och bildning verka för tolerans, humanism och demokrati.

Natur och Kultur Läromedel söker nu en marknadskoordinator vars främsta uppgift är att ta fram marknads- och kommunikationsplaner samt utarbeta kampanjer och genomföra aktiviteter. Målgruppen är primärt lärare, skolor, läxföretag och föräldragrupper. Du har tidigare arbetat med marknadsföring och har bra kunskap om de digitala kanalerna.

Arbetsbeskrivning / Work Description
• ta fram marknads- och kommunikationsplaner
• ta fram marknadsmaterial för digitala och tryckta läromedel
• initiera och vara aktiv i de digitala kanalerna
• kunnig i officepaketet
• erfarenhet av publiceringsverktyg (t ex EpiServer)
• vara aktiv ute på mässor
• ordna aktiviteter som lärar- och föräldraträffar
• omvärldsanalys

Din profil / Your profile
Du har utbildning från universitet, högskola eller liknande inom marknadsföring/media/kommunikation och har minst tre års arbetslivserfarenhet som marknadsförare. Kunskap om digital marknadsföring är ett måste.
Som person är du

• Positiv och drivande
• Självgående
• Initiativ- och idérik
• Kommunikativ och bra på copy
• Operativ men med ett analytiskt och strategiskt tankesätt
• Relationsbyggande
• Lyhörd
• Ansvarstagande

Övrigt / Other
Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid med startdatum aug-okt. I den här rekryteringen samarbetar vi med Isabel von Sydow, rekryteringskonsult på Inhouse AB och du är välkommen att söka via länken. Sista ansökningsdag 2015-08-07 (tidigare ansökningsdatum är förlängt). Intervjuer sker löpande. Eventuella frågor isabel.von.sydow@inhouse.se