Marknadskoordinator till Hypergene

Är du den vi söker?
Är du en person som vill vara en viktig del av ett snabbväxande techbolags marknadsföring inom B2B? Har du dessutom erfarenhet av att planera och koordinera events, såväl egna webinars som större externa mässor? Då kan det vara just dig vi söker! Som marknadskoordinator kommer du att delta aktivt i företagets marknadsföring samt ingå i marknadsavdelningen där en rad kompetenser samverkar för att bidra till tillväxt och utveckling.

Arbetsbeskrivning
I rollen ligger tonvikten på att planera och ta ansvar för företagets events av både mindre och större karaktär – både sett till innehåll och genomförande. Du kommer också att skriva och redigera kortare texter samt producera marknadsmaterial. I den del av rollen som avser evenemangsansvar ingår att praktiskt planera och hålla i såväl egna seminarier och webinars som större externa events. Det innebär stor variation: från att boka lokaler och mat till att i samverkan med andra ta fram innehåll, inbjudningar, hantera register och planera deltagandet på större mässor under året. Driv, sinne för detaljer och förmåga att ta helhetsansvar är viktiga, så projektledaregenskaper är något vi söker hos dig. En stor del av arbetet sker i samarbete med övriga på marknadsavdelningen och ytterst ska dina insatser bidra till en ökad kännedom och nya säljmöjligheter.

Din profil
Som person är du framåt, serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att lära. Du har inga problem med att kavla upp ärmarna när det krävs. Du är också social, positiv och orädd. Du har tidigare erfarenhet av arbete i Officepaketet, InDesign, Photoshop och CMS-verktyg. Kunskaper inom system som Upsales, Umbraco, Episerver eller liknande är meriterande. Dessutom van att arbeta på engelska, även om svenska är det vanligast förekommande språket i det dagliga arbetet. Eftersom du kommer att ha kreativa inslag i diverse arbetsuppgifter får du gärna vara en duktig skribent och ha ett sinne för grafisk form. Vi ser att du har ca 3-4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll och har en akademisk utbildning inom kommunikation eller marknadsföring.

Om företaget
Hypergene är ett techbolag med en molnbaserad produkt för planering, uppföljning och analys. Med vår hjälp kan organisationer styra mot sina mål och nå en ny, högre nivå av prestation och effektivitet. Produkten rymmer tre användarvänliga delar som används var för sig eller som en effektiv helhetslösning: Målstyrning, Budget och prognos samt Uppföljning och analys. Hypergene är ett svenskt företag i stark tillväxt med knappt 200 medarbetare. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på https://careers.hypergene.se.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att sitta i fina lokaler centralt i Stockholm. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lotta Blomstedt, lotta.blomstedt@inhouse.se. Ansök senast den 12 juni, intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse, önskvärt med start i augusti eller början av september – men med rätt person finns det givetvis viss flexibilitet.