Kontakt

Marknadskoordinator till LloydsApotek


Är du den vi söker?
Är du en person som motiveras av att koordinera och arbeta med många parallella arbetsuppgifter samtidigt? Då kan det vara just dig vi söker! Som marknadskoordinator på LloydsApotek kommer du att ingå i marknadsteamet och supporta dina kollegor på marknadsavdelningen, samtidigt som du driver dina egna projekt. Du har många kontaktytor både internt och externt, med bland annat samarbetspartners som leverantörer, tryckeri, produktionsbyrå och reklambyrå.

Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Koordinera kampanjmaterial i butik och online. Du är spindeln i nätet i vår kampanjprocess och hanterar bl a tidplaner, korrektur, produktbilder och underlag samt ansvarar för trycklämning (i digitalt tryckverktyg).
• Löpande support till våra apotek. Du administrerar och beställer produktion av diverse lokalt marknadsföringsmaterial, sätter ihop och skickar ut digitala lokala kundklubbsutskick samt ansvarar för att bevaka och hantera vår supportmail för apoteken.
• Support vid olika centrala aktiviteter, som t ex nyinvigning av apotek, produktion av magasin och aktiviteter kring vår Babybox.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete på marknadsavdelning, gärna inom retail och det är meriterande om du har erfarenhet från apoteksbranschen. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya program. Du kommer att arbeta i olika verktyg, bl a för korrektur och hantering av skyltmaterial, men det är inget krav att kunna program för grafisk produktion. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person ser vi att du är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du har god känsla för detaljer samtidigt som du har förmåga att se helheten. Du planerar och utför självständigt ditt dagliga arbete och trivs med ett högt arbetstempo med många parallella arbetsuppgifter. Du utmanar dina kollegor att våga tänka nytt och kommer med innovativa idéer samt tar ansvar och slutför de arbetsuppgifter du får. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av kollegor och beställare och är mycket serviceinriktad.

Om företaget
LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010 under det tidigare namnet DocMorris. LloydsApotek har 78 apotek fördelade på ett 40-tal orter över hela Sverige. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk. LloydsApotek är en del av McKesson Europe. McKesson Corporation, med huvudkontor i USA, är huvudägare i McKesson Europe AG. McKesson är en global ledare inom produktflöden för vården, öppenvårdsapotek, cancer- och specialistvård samt tekniska systemlösningar för vården.

Övrigt
Denna tjänst är placerad på Lloyds huvudkontor på Södermalm i Stockholm. Tjänsten är en inhyrning på heltid, med start 21 januari fram till 30 april 2019. Ansök snarast då intervjuer kommer att ske löpande från den 7 januari. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Lotta Blomstedt, Rekryteringskonsult, via e-post lotta.blomstedt@inhouse.se. Välkommen med din ansökan!

Gör succé på arbetsintervjun

Gör succé på arbetsintervjun – våra bästa tips!

Är du på gång att byta jobb? I den här guiden går vi igenom de bästa tipsen för att maximera arbetsintervjun.

Ladda hem guide »