Marknadskoordinator till Marginalen Bank

Är du den vi söker?
Är du en duktig marknadskoordinator som gillar varierade arbetsuppgifter? På Marginalen Banks marknadsavdelning kommer du att få jobba med företagets marknadsaktiviteter såsom nyhetsbrev, korrespondens till kund samt producera bild och text till digitala kanaler. Vi söker sig som kan börja omgående för ett uppdrag på två månader.

Arbetsbeskrivning
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Driva och ansvara för projektet att kvalitetssäkra viss korrespondens till kund
• Producera text och bild till hemsida, nyhetsbrev och intranät
• Hantera inkomna beställningar av blanketter och brev från verksamheten
• Ta fram enklare power point presentationer
• Göra registerutdrag (GDPR) i programmet Carma/Simplify
• Administrera utskick
• Hantera beställningar av tryckt material från leverantör

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har arbetat som marknadskoordinator eller liknande under några år och känner dig trygg i rollen. Du känner dig bekväm i att skapa och producera innehåll, du är en god kommunikatör och du har grundläggande kunskaper i bildhantering. Du är van att hantera e-postverktyg. Erfarenhet av digital marknadsföring ser vi som starkt meriterande samt om du tidigare har arbetat i programmet Carma.

Som person är du strukturerad, noggrann och ser till att få saker gjorda och slutförda. Du är en prestigelös och ansvarsfull person som är van att arbeta självständigt. Du har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du trivs i en arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter och hanterar många projekt samtidigt.

Om företaget
Marginalen Bank har cirka 300 anställda i Sverige och har ungefär 300 000 kunder. Vi är en trygg, säker och lönsam bank. Vid utgången av 2016 visade vi ett positivt totalresultat på 109,2 miljoner kronor och hade tillgångar till ett värde av 18,8 miljarder. Marginalen Bank står under Finansinspektionens tillsyn, omfattas av insättningsgarantin och är ISO-certifierade. Marginalen Bank ägs av Marginalen AB.

Marginalen är en modern arbetsplats med snabba beslutsvägar och som jobbar agilt inom hela företaget, är centralt belägna i vackra kulturminnesmärkta lokaler, har jämn könsfördelning och även robotkollegor.

Övrigt
Tjänsten är i en inhyrning på heltid på 100% med start omgående och 2 månader framåt med eventuell förlängning. Uppdraget är placerat på Marginalen Bank som sitter i centrala Stockholm. Ansök gärna redan idag via länken nedan, intervjuer sker löpande. Vid frågor gällande uppdraget kontakta rekryteringskonsult Cecilia Grufman, cecilia.grufman@inhouse.se