Marknadskoordinator till techbolag

Är du den vi söker?
Är du en person som vill vara en viktig del av ett växande techbolags marknadsföring inom B2B? Har du dessutom erfarenhet av att såväl planera och koordinera events som av att arbeta med digital leadsgenerering och marketing automation? Då kan det vara just dig vi söker som föräldravikarie för tjänsten som marknadskoordinator! Här får du delta aktivt i företagets marknadsföring samt ingå i marknadsavdelningen där en rad kompetenser samverkar för att bidra till tillväxt och utveckling.

Arbetsbeskrivning
I rollen läggs stor vikt vid förmågan att agera koordinator av en rad marknadsaktiviteter, där syftet ytterst är att skapa nya affärsmöjligheter. Det kan handla om att planera och genomföra både webinars och fysiska evenemang liksom att arbeta hands-on med den digitala leadsgenereringen, bland annat via system för marketing automation. Rollen erbjuder stor variation; alltifrån ren koordinatorsarbete till att självständigt driva projekt. En del av arbetet innebär administrativt arbete med t.ex. registerhantering av alla kontakter, samtidigt som du en annan dag arbetar mer kreativt och i nära relation med såväl andra teammedlemmar som med andra avdelningar på företaget.

De uppgifter som rör det digitala marknadsarbetet utförs i system för marketing automation (Upsales) samt webbpublicering (Umbraco). Därför är det viktigt att du har vana av att arbeta med system och processer av det slaget. Driv, sinne för detaljer och förmåga att ta helhetsansvar är viktiga egenskap som värdesätts.

Din profil
Du har erfarenhet av marknadsföring inom B2B och allra helst inom mjukvarubranschen. Som person är du framåt, serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att lära. Du har inga problem med att kavla upp ärmarna när det krävs. Du är också social, positiv och orädd. Du har tidigare erfarenhet av arbete i Officepaketet, InDesign, Photoshop och CMS-verktyg. För att snabbt komma igång i rollen är erfarenhet av Upsales ett krav. Att dessutom ha jobbat med andra system för marketing automation är meriterande. Du är van att arbeta på engelska, även om svenska är det vanligast förekommande språket i det dagliga arbetet. Eftersom du kommer att ha kreativa inslag i diverse arbetsuppgifter får du gärna vara en duktig skribent och ha ett sinne för grafisk form. Vi ser att du har ca 3-4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll och har en akademisk utbildning inom kommunikation eller marknadsföring.

Om företaget
Företaget är ett svenskt, snabbväxande techbolag med en molnbaserad produkt inom B2B. De är väletablerade med en välpositionerad och uppskattad produkt inom sitt område. Företaget arbetar med kunder i framförallt Norden.

Övrigt
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under ett (1) år och du kommer att sitta i fina lokaler centralt i Stockholm. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lotta Blomstedt, lotta.blomstedt@inhouse.se. Ansök senast den 5 juni, intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse, önskvärt med start i augusti.