Denna tjänst är inte längre aktuell.
Marknadskorodinator till Hypergene
Är du den vi söker?
Är du en person som vill vara en viktig del av ett växande techbolags marknadsföring inom B2B? Har du dessutom erfarenhet av att såväl koordinera events som av att arbeta med systemen bakom digital leadsgenerering och marketing automation? Då kan det vara just dig vi söker som föräldravikarie för tjänsten som marknadskoordinator! Här får du delta aktivt i företagets marknadsföring samt ingå i marknadsavdelningen där en rad kompetenser samverkar för att bidra till tillväxt och utveckling.
Arbetsbeskrivning
I rollen ligger stor vikt vid förmågan att agera koordinator av en rad marknadsaktiviteter, där syftet ytterst är att skapa nya affärsmöjligheter. Det kan handla om att genomföra både webinars och bidra till fysiska evenemang liksom att arbeta hands-on med den digitala leadsgenereringen, bland annat via system för marketing automation. Rollen erbjuder stor variation; alltifrån ren koordinatorsarbete till att självständigt driva mindre projekt. En viktig del av arbetet innebär administrativt arbete med t.ex. registerhantering av alla våra kontakter, samtidigt som du en annan dag arbetar mer kreativt och i nära relation med såväl andra teammedlemmar som med andra avdelningar på Hypergene.
De uppgifter som rör det digitala marknadsarbetet utförs i våra system för marketing automation (Upsales) samt webbpublicering (Umbraco). Därför är det viktigt att du har vana av att arbeta med system och processer av det slaget. Driv, sinne för detaljer och förmåga att ta helhetsansvar är viktiga egenskap som vi sätter stort värde i för den här tjänsten.
Din profil
Du har erfarenhet av marknadsföring inom B2B och allra helst inom mjukvarubranschen. Som person är du framåt, serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att lära. Du har inga problem med att kavla upp ärmarna när det krävs. Du är också social, positiv och orädd. Du har tidigare erfarenhet av arbete i Officepaketet och gärna också InDesign, Photoshop och CMS-verktyg. För att snabbt komma igång i rollen är erfarenhet av Upsales (eller liknande verktyg) ett måste. Att dessutom ha jobbat med andra system för marketing automation är meriterande. Du är van att arbeta på engelska, även om svenska är det vanligast förekommande språket i det dagliga arbetet. Eftersom du kommer att ha kreativa inslag i diverse arbetsuppgifter får du gärna vara en duktig skribent och ha ett sinne för grafisk form. Vi ser att du har ca 3-4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll och har en akademisk utbildning inom kommunikation eller marknadsföring.
Om företaget
Hypergene är ett tech/SaaS-bolag (Software as a Service) på den nordeuropeiska marknaden för verksamhets- och projektstyrning (corporate performance management och project management) – med en molnbaserad produkt för planering, uppföljning och analys. Kunderna kan med hjälp av Hypergene och våra produkter effektivisera sina budget- och prognosprocesser, styra, följa upp och rapportera såväl verksamhet som projekt samt arbeta med strategisk planering på ett sätt som bryter ner övergripande planer till mål, nyckeltal och aktiviteter i hela organisationen. Hypergene är ett svenskt företag med ca 200 medarbetare på kontor i Sverige och Tyskland. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på https://careers.hypergene.se.
Vad händer nu?
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid och du kommer att sitta i fina lokaler centralt i Stockholm. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria Lindskog Klasén. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse, önskvärt med start i augusti.
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län