Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Metria söker digital marknadskommunikatör till Geoinformation

Är du den vi söker?

Metria AB är inne i en spännande fas med ett ökat kundfokus samtidigt som man är verksam på en växande marknad med snabb teknisk utveckling. Som digital marknadskommunikatör kommer du att ansvara för all marknadskommunikation inom affärsområdet Geoinformation.

Arbetsbeskrivning

Som digital marknadskommunikatör hos Metria ansvarar du för att initiera och driva marknadsföringsprojekt för affärsområdet Geoinformation. Metria befinner sig i en spännande utvecklingsresa och mot en mer digitaliserad marknadsföring där du kommer ansvara för all marknadskommunikation och vara den som operativt implementerar alla delarna.

Det här är en rolig möjlighet för dig som älskar marknadsföring och trivs med att jobba såväl strategiskt som operativt. Du har stort mandat att lägga upp och planera ditt eget arbete. Du är ansvarig för att ta fram marknadsplan och för genomförande av både extern och intern kommunikation. I rollen kommer du även att arbeta i nära samarbete med marknadskommunikatören för plan- och mät samt övriga personer inom Sikri-gruppen.

Konkreta arbetsuppgifter kan vara;

  • Textproduktion
  • Uppdatera hemsida
  • Producera nyhetsbrev
  • Hantera sociala kanaler
  • Bildhantering
  • Agera beställare gentemot byråer
  • Uppföljning och löpande justering av marknadsföringsaktiviteter
  • Budgetansvar
  • Internkommunikation
  • Bidra till koncernens årsredovisning och kvartalsrapporter

Utbildning och erfarenhet

Vi ser att du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring med fokus på marknadskommunikation. Du behöver ha har erfarenhet av att driva egna marknadsprojekt mot uppsatta tidplaner. Du är van att arbeta med säljande texter och kan kreativt skapa kommunikation. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med B2B-marknadsföring. Vi tror också att du är en van beställare från externa byråer. Du får gärna ha branscherfarenhet men det är inget krav. 

Du bör ha erfarenhet av Google Analytics, Photoshop, InDesign, WordPress eller liknande. Det är meriterande om du även har erfarenhet av Hubspot som implementeras till hösten.

Din profil

Som person har du ett genuint intresse för säljande och kommunikativt innehåll. Du är affärsmässig, proaktiv och ansvarstagande.

Om företaget

I en allt mer digital verklighet krävs ett nytt sätt att se på världen. Med geoinformation som hjärtat i allt vi gör skapar Metria insikter som hjälper våra kunder till smartare, säkrare och grönare beslut. Vi analyserar och visualiserar hur verksamheter fungerar idag och realiserar förutsättningarna för företagande och samhällsbyggnad imorgon. Vi är 245 medarbetare på 20 kontor som är specialister inom bland annat geoinformation, geodesi, fjärranalys och GIS-utveckling. Metria är ett kompetenstungt bolag med många experter inom sin nisch.

Alla har vi en och samma drivkraft: att tillsammans med våra kunder bygga ett smartare, säkrare och grönare Sverige. Att vara en del av Metria innebär att du genom mod, nyfikenhet och respekt leder våra kunder till nya insikter som ritar om deras karta. Vill du vara med och göra skillnad?

Metria AB blev den 1 april 2022 uppköpt av det norska börsnoterade bolaget Sikri Holding och har efter uppköpet en omsättning på 1,2 miljarder svenska kronor och 550 medarbetare totalt i koncernen. Sikri Holding har utvecklats snabbt från ett mjukvaruhus som erbjuder produkter och tjänster mot offentlig sektor till ett ledande företag även inom fastighetsteknik, data och analys i Norden. Under de senaste åren har Sikri Holding vuxit både organiskt och genom förvärv av ett antal företag för att bygga ett brett teknikföretag. Detta inkluderar PixEdit, Augment, Sureway, Ambita, Boligmappa, Virdi, 4CastGroup med Prognosesenteret AS och Prognoscentret AB.

Övrigt

Du utgår från kontoret i Stadshagen i Stockholm, i nya fräscha lokaler. Vissa resor förekommer i tjänsten. Om du tycker att tjänsten låter intressant ansök enkelt med ditt CV via länken, du behöver inte bifoga något personligt brev. För att få så mycket fakta som möjligt om dig kommer du att få svara på urvalsfrågor samt göra arbetspsykologiska tester innan vi kallar till intervju, eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Jenny Lager.

Välkommen med din ansökan.
 
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Jenny Lager

jenny.lager@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!