Kontakt

Nordic CRM Manager till KICKS


Om kunden / About the Client
KICKS är Nordens ledande kosmetikkedja med ett brett sortiment inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Idag finns totalt ca 250 butiker i Sverige, Finland och Norge. KICKS ingår i Axel Johnson koncernen.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker nu en skönhetsintresserad och analytisk CRM Manager som har erfarenhet av, och kunskap kring att utveckla och driva framgångsrika CRM-kampanjer ur ett multikanalperspektiv.

Då vår nuvarande CRM Manager valt att gå vidare mot nya utmaningar söker vi nu dig som kan ta det övergripande ansvaret för att driva och utveckla KICKS CRM-arbete vidare på våra tre marknader: Sverige, Norge och Finland.

Ditt huvudansvar blir att utveckla våra kundrelationer kanaloberoende utifrån kundlivscykeln för att optimera affären. En viktig del kommer vara att upprätta den digitala kanaloberoende strategin för lojalitetsprogrammet med mål att vara ledande i kanaloberoende kundbearbetning. Du kommer att proaktivt driva utvecklingen av vår kundklubb och genom analyser av data sätta strategier och verkställa planer för att optimera affären. Du ansvarar för segmentering och analys av befintliga kunder, KICKS Club, medlemsprogram, kundtidning och KICKS Magazine som är nordens största medlemstidning inom skönhet.

Som CRM Manager har du som mål att öka lojaliteten och utveckla köpbeteendet hos våra kunder över hela kundlivscykeln.

Rollen innebär i dagsläget ett personalansvar. Som CRM Manager ingår du i marknadsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till Director Brand, Marketing and E-commerce.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
• Övergripande strategiskt och operativt ansvar för all CRM-bearbetning
• Framtagning och implementering av kommunikationsplan och bearbetning för CRM-arbetet
• Ansvarig för uppföljning av nyckeltal, analyser och segmentering i kunddatabasen för att maximera ROI
• Kravställare av CRM-plattform och medlem av integrerade utvecklingsprojekt
• Kravställa/analysera kundundersökningar och medlemsrapporter
• Ansvarig för upphandlingar inom CRM
• Budgetansvar med löpande uppföljning
• Personalansvar och ledarskap

Din profil / Your profile
Vi söker dig som:
• Har utbildning inom ekonomi/marknadsföring och har en väl utvecklad kunskap om CRM-arbete
• Har erfarenhet av multikanalsstrategier och har en god förståelse kring digitala kanaler och den kanaloberoende kundresan
• Minst 5-8 års erfarenhet av strategiskt och operativt CRM-arbete på ett snabbrörligt företag, gärna inom detaljhandeln
• Har en strategisk helhetssyn, är strukturerad, har en förmåga att hålla ett högt tempo och många projekt löpande samtidigt
• Är kommunikativ och serviceminded då du har en nyckelroll inom organisationen med många kontaktytor såväl internt som externt
• Ledarerfarenhet med en värderingsstyrd och coachande ledarstil

På KICKS arbetar du i en dynamisk och snabbrörlig miljö. För att trivas i rollen som CRM Manager hos oss på KICKS har du ett personligt driv, en prestigelös inställning samt är flexibel och lösningsorienterad.

Övrigt / Other
Om du känner dig träffad av ovan beskrivning och är sugen på nya utmaningar, anmäl då ditt intresse med ditt CV. Uppdragen kan skilja sig från enstaka dagar till längre perioder.
Anmäl ditt intresse genom att ansöka via länken. Har du frågor gällande uppdrag hos oss kontakta Gustaf Aschan (gustaf.aschan@inhouse.se).

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR, Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!