Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Nordic Marketing Manager till Bikester

Bikester är en av Sveriges ledande e-handlare inom cykel och söker nu en Marketing Manager för Norden, som brinner för marknadsföring med fokus på online försäljning men även butiksförsäljning genom vår Bikesterbutik och som vill bidra till Bikesters framtida utveckling.

Bikester ägs tillsammans med systerföretaget Addnature av Internetstores GmbH – ledande i Europa inom onlineförsäljning av cykel och outdoor produkter. Internetstores ägs i sin tur av Signa Sports United som är marknadsledare inom cykel, outdoor, tennis basketball, 360°football, sports & street wear.

Bikester har för närvarande en väldigt snabbt tillväxt. Hos Bikester och systerbolaget Addnature arbetar cyklister klättrare, skidåkare, paddlare, vandrare, surfare, löpare och campare som alla har en brinnande passion för friluftsliv. Du kommer till en inspirerande miljö med högt motiverade och engagerade kollegor som vill ha kul på jobbet. Kulturen präglas av starkt engagemang, hjälpsamhet och hjärtat på det rätta stället.

I rollen som Marketing Manager på Bikester ansvarar du för att företagets marknads- och aktivitetsplan på den nordiska marknaden genomförs i nära samarbete med huvudkontoret i Tyskland. Du driver och säkerställer genomförandet i syfte att stärka varumärket och driva trafik till våra e-handel och vår fysiska butik.
Arbetsbeskrivning
I ansvaret ingår bland annat:
• Ansvar för företagets marknadsaktivitetsplan (offline och online)
• Initiera, planera och genomföra marknadskommunikationsinsatser
• Strategiskt och operativt utveckla Bikesters varumärke, profil och koncept i nära samarbete med övriga avdelningar och huvudkontoret i Tyskland
• Ansvarar för och agerar projektledare för marknadsaktiviteter som driver försäljning, ökar varumärkeskännedom och kundlojalitet
• Projektleda samarbeten med externa samarbetspartners

Din profil
För att lyckas i rollen på Bikester ser vi att du har en akademisk utbildning inom marknadsföring eller jämförbart samt har arbetat minst fem år i liknade roll på marknadsavdelning eller extern kommunikationsbyrå. Meriterande är om du har erfarenhet från att arbeta på internationella företag och med omnichannel ansvar och e-handel. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt driva marknadsarbetet på en marknadsavdelning inom retail, gärna med insyn inom branscher som cykel eller outdoor

Som person beskriver du dig själv som affärsmässig, strukturerad, kreativ, ansvarsfull och inte minst lösningsorienterad. Du har en mycket god kommunikationsförmåga. Vidare ser vi att du är en strateg och samtidigt en do:er som säkrar att genomförandet blir optimalt. Ett plus är om du har kunskaper och erfarenhet av Google Analytics, e-handelsverktygs och sociala media.
Med moderbolag i Tyskland är det viktigt att du är flytande i engelska i tal och skrift.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på Bike Nordics i Stockholm.
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV här på hemsidan. Du behöver inte skicka med något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du inför första intervju få svara på urvalsfrågor samt genomföra ett arbetspsykologiskt test. Ansökningarna kommer att hanteras efter sista ansökningsdag som är den 8 augusti. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sandra Pettersson.
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Sandra Pettersson

sandra.pettersson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!