Denna tjänst är inte längre aktuell.
Nordisk Marknadschef till Manutan Group
Nordisk Marknadschef till Manutan Group
Nu söker vi en erfaren marknadschef som skall leda den digitala utvecklingen av Manutan på de nordiska marknaderna.
Manutan i Norden består av två starka varumärken:
- Witre, där fokus ligger på att accelerera digitaliseringen av affärsmodellen
- Ikaros, där fokus ligger på att inrätta och genomföra en affärstransformation
Vi letar efter en erfaren ledare som är bevisat duktig på att driva förändring. Vidare är du datadriven, strategisk, passionerad och uppdaterad inom det digitala området, teamspelare och mycket bekväm att arbeta i en matrisorganisation.
Marknadschefen är medlem i ledningsgruppen och kommer att rapportera till den nordiska vd:n för de två nordiska enheterna.
Ansvar och uppdrag
Dina huvudsakliga uppdrag kommer att vara:
- Upprätta och uppnå, den årliga marknadsföringsbudgeten och tillhörande planering för att uppnå affärsmål med hänsyn till kategori- / portföljmål och kundbehov, i samråd med verkställande direktören och ledningsgruppen
- Skapa och genomföra tillväxtstrategi för Norden, över alla digitala kanaler som ökar företagets digitala intäkter och andel och utnyttja koncernens strategi och initiativ
- Bidra aktivt till gemensam marknadsföring och e-handelsstrategin på gruppnivå
- Definiera, bästa produktpriser för företaget, i samarbete med produktavdelningen
- Justera varumärkes- och kommunikationsstrategi mot affärsmål, företagspositionering och kundmålgrupper.
- Utbilda och utveckla säljkåren om marknadsföringsstrategi, positionering och taktik, och spåra regelbundet effektiviteten och uppskattningen av marknadsföringsstrategin från interna och externa intressenter.
- Hålla dig uppdaterad inom den senaste tekniken och utnyttja den när så är lämpligt.
- Analysera relevant försäljnings- och marknadsföringsdata och övervaka konkurrenternas aktiviteter
Kvaliteter och färdigheter som krävs
- Naturligt ledarskap och utmärkt kommunikationsförmåga
- Starkt mål och uppföljningsfokus
- Digital passion
- Har en framgångsrik och beprövad inom flerkanalig försäljning i B2B-företag.
- Erfarenhet av att arbeta inom matrisorganisation och internationell organisation
- 3 till 5 års erfarenhet som marknadschef, helst i snabbt växande företag.
- Arbetskunskap om analysverktyg för webbplatser
- Kunskaper inom företagsekonomi
- Bra förmåga att samarbeta
- Affärsmässig
- Starka analytiska färdigheter
- Nyfiken, lätt att lära nytt
- Kundcentrerad
- Erfaren ledare
- Aktiv lyssnare
- Organiserad person
Språk: Flytande på svenska och engelska
Övrigt: Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i Mölndal (söder om Göteborg). I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse Väst. Kontakta rekryteringskonsult Lena Serner vid frågor, lena.serner@inhouse.se
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Västra Götalands län