Nordisk Trade Marketing Manager för inhyrning på heltid i 12-14 månader

Om kunden / About the Client
Lavazza har haft den perfekta espresson i över 100 år. Allting började under det tidiga nittonhundratalet då butiksägaren Luigi Lavazza började blanda kaffesorter med olika ursprung för att få en harmonisk och smakrik produkt. Sedan dess har Lavazza haft en ambition att sprida smaken och kvalitén av italiensk espresso till resten av världen. Lavazza Nordic är Sveriges största espressovarumärke och för många konsumenter synonymt med Italiens kaffekultur.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Lavazza Nordic söker nu en driven Nordisk Trade Marketing Manager för inhyrning på heltid i 12-14 månader.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för vår nordiska marknadsföring i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island. Du är en person som drivs av att göra skillnad och vill vara med och stärka vårt varumärke ytterligare inom Retail och Horeca (food services).

Som Nordic Trade Marketing Manager ansvarar du för att utveckla, implementera och driva marknadsaktiviteter för vår nordiska marknad. Genom ett gott samarbete med våra två säljteam i Sverige och våra nordiska återförsäljare skall du arbeta med allt från hyllvippor i butik till B2B event och framtagande av säljmaterial. Du kvalitetssäkrar och implementerar Lavazzas centralt framtagna marknadskoncept samt utvecklar nya med vår nordiska byrå partner. Du är delaktig i framtagandet av kommersiella marknads- och aktivitetsplaner, skapa processer och struktur för att öka värde för våra viktigaste kunder.

Vi tror att du har minst 4 till 5 års erfarenhet antingen från ett liknande markandsföringsarbete mot målgrupper inom Retail och Horeca (food services) eller från en bakgrund inom en reklam- eller retailbyrå, då i rollen som produktionsledare.

Övrigt
• Inhyrning via Inhouse på 12-14 månader
• Start omgående
• Placering på Lavazzas Nordiska huvudkontor i Münchenbryggeriet, Stockholm