Kontakt

Nu söker vi en assistent till den globala HR-avdelningen på Elekta AB


Om kunden / About the Client
Elekta AB är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar betydande innovationer och kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar verktyg, system och mjukvara för strålterapi. Idag används Elektas lösningar inom onkologi och neurokirurgi av över 6000 kunder över hela världen. Elekta har cirka 3850 anställda spridda globalt över 28 länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på NASDAQ Stockholm.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Elektas globala HR-avdelning ska förstärka sitt team med en assistent.
Du kommer att arbeta nära den globala HR-Direktören och den som ansvarar för Compensation & Benefits.

Dina ansvarsområden varierar men vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Ta emot telefonsamtal, inkommande post och mail
• Ordna och upprätthålla kalendrar och se till att material är framtaget och finns tillgängligt
• Hantera researrangemang; flygbiljetter, hotellrum, pick-ups, etc samt hantera reseräkningar
• Hantera inkommande fakturor
• Ordna logistik kring besökare; såsom mötesrum, vatten, kaffe, etc

Utöver sedvanliga assistentuppgifter kommer du även att;

• Hjälpa till att administrera och koordinera olika HR-projekt som webb, medarbetarundersökningar och rapporter
• Hantera vissa aspekter av den årliga HR-cykeln, såsom planering av Talent Management och lön – och bonusprocesserna
• Hantera mötesprotokoll och aktiviteter på globala HR-möten

Din profil / Your profile
Du har cirka tre års erfarenhet från en assisterande roll, både inom HR-frågor men även som chefsassistent på ett globalt företag

Du är administrativt skicklig, en god organisatör och du har en hög integritet.
Du är mycket noggrann men kan också se helheten och du ser alltid till att arbetet levereras på ett korrekt sätt. Du arbetar proaktiv, är självständig och du fattar egna beslut när det krävs.

Du har utmärkt social kompetens då du har ett nära samarbete med övrig personal. Ditt fokus ligger på hög service och du ser till att arbetsuppgifter blir utförda från början till slut med en hög prioriteringsförmåga.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har du arbetat i ett HR-system, gärna WorkDay, så är det ett stort plus.
Utöver detta så är du duktig i Office-paketet och då speciellt inom Power Point och Excel.

Övrigt / Other
I denna rekrytering samarbetar Elekta med Inhouse. Intervjuer kommer att ske löpande. Låter detta intressant och som ditt nästa steg? Skicka din ansökan till Christina Stenbeck.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!