Erfaren Executive Assistant/Office Assistant till Kinnevik

Om kunden / About the Client
Kinnevik är ett entreprenöriellt investeringsbolag med fokus på att bygga digitala konsumentvarumärken inom fyra sektorer: Kommunikation, E-handel & Marknadsplatser, Underhållning och Finansiella tjänster. Vi samarbetar med grundare och management för att skapa, investera i, och leda snabbt växande digitala verksamheter både i etablerade marknader och på utvecklingsmarknader. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Tjänsten är ett föräldrar vikariat med start den 15 mars och ett år framåt – du kommer att arbeta som assistent och sköta det administrativa till ditt investment team och tre directors samt vara kontorsassistent.

Som Executive Assistant är du behjälplig med att:
• Agera ditt teams högra hand och avlasta dem i deras vardag
• Sköta proaktiv kalenderhantering, resebokningar och utläggsredovisningar
• Sköta insamling, förberedelse och samordning av material för ledningsgruppsmöten.
• Organisera årliga regelbundna möten för flera av Kinneviks portföljbolag
• Sköta allmänna administrativa göromål

Som kontorsassistent :
• har du det övergripande ansvaret över kontoret
• tar du emot besökare och serverar kaffe etc
• Förbereder du inför möten
• ansvarar du för Inköp av frukt och blommor
• ansvarar du för Inköp av lunch etc
• ansvarar du för beställning av kontorsmaterial
• har du huvudansvaret för kontakterna med vår externa IT support

Du kommer även se till att det dagliga flyter kring IT samt för alla mobilabonnemang Stockholm. Vidare kommer du ha huvudansvar för utrustning till nyanställda.

Din profil / Your profile
Vi ser gärna att du har minst 3-5 års erfarenhet från liknande arbete och gärna ett intresse av svenskt näringsliv. Du är bekant med och har förståelse för arbete med ledningsgruppsmöten, styrelsemöten och liknande.

Vi ser även att du har arbetat med kvalificerat sekreterararbete och har troligtvis verkat i andra professionella tjänsteverksamheter, t ex inom bank/finans, management consulting, advokatbyrå eller en kontorsmiljö av liknande karaktär som Kinnevik. Vidare har du god erfarenhet av projektledning och event management, till exempel samordning av företagsevenemang.

Flytande engelska i tal och skrift är ett krav.

Som person har du en hög servicenivå, är noggrann, effektiv och har en förmåga att prioritera. Vidare är du är stresstålig, flexibel, självständig och van att arbeta mot deadlines. Vi ser att du är en prestigelös person som kan ta i där det behövs. Dessutom är du serviceinriktad och har en positiv attityd samtidigt som du har pondus och egen drivkraft. Vidare är det viktigt att du har hög integritet och känsla för sekretess. Du är glad, lättsam och trivs att samarbeta med andra och har god kommunikationsförmåga

Övrigt / Other
Tjänsten är på heltid och är ett föräldrar vikariat med start senast den 15 mars, 2016 och uppdraget kommer vara under ca 1 år. Företaget sitter i fina lokaler på Skeppsbron, Stockholm.

Välkommen att skicka in din ansökan på svenska och engelska så snart du kan till Josefin Thörnert eller Maria Bergholtz. Vi intervjuar löpande, sista ansökningsdatum är 17:e feb 2016.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!