Kontakt

Office Manager till kreativa Rovio Sweden AB


Om kunden / About the Client
Rovio Entertainment är ett globalt mediaföretag inom underhållningsindustrin och skapare av Angry Birds™, mobilspelet som förändrade en hel industri och blev ett internationellt fenomen. Idag är Angry Birds inte bara det mest nedladdade spelet genom tiderna, utan även ett välkänt varumärke som knoppat av sig inom bland annat animations-, bok-, och licensbranschen. The Angry Birds Movie hade premiär i maj 2016.

Rovio söker nu en Office Manager till sitt Stockholmskontor. Är du en kreativ person som trivs i en högt engagerad och internationell miljö så är du välkommen med din ansökan.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Office Manager på Rovio har du en avgörande roll! Kontoret består av 36 spelutvecklare som bland annat arbetar med grafik, animation, programmering och speldesign. Du ser till att kontoret är i toppskick och du är den naturliga länken mellan Stockholm och huvudkontoret i Finland. Du har regelbunden kontakt med Rovios HR-, kommunikations- och IT-avdelning, samt det lokala redovisningsteamet i Stockholm. På kontoret finns en General Manager som du assisterar med diverse uppgifter samtidigt som du även sköter en del ekonomiadministration, uppdaterar de interna kommunikationskanalerna osv – allt i samarbete med HK i Finland.

Andra arbetsuppgifter som förekommer i rollen:
• Ta emot besökare, telefonsamtal, vara Rovios ansikte utåt
• Kontakt med leverantörer, hantera avtal och på kontinuerlig basis se över dessa
• Inköp av; kontorsmaterial, mat, dryck, mobiler, datorer och annan teknik
• Kontakt med hyresvärd samt sköta felanmälningar av fastigheten
• Ansvarig för säkerhet; brandskydd, larm och nycklar
• Ansvarig för kontorsmiljön; se över belysning, ljudnivå, möblering osv
• Resebokningar
• Assistera kontorets General Manager
• Kontaktperson till IT-avdelning på HK samt lokal IT-leverantör
• Planera och boka konferenser, fester och events
Rollen är bred och funktionen på kontoret är väldigt viktig. På sikt finns stora utvecklingsmöjligheter att arbeta med exempelvis HR-frågor.

Din profil / Your profile
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en driven och initiativtagande person, du ser positivt på att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt och kan med god simultanförmåga byta fokus mellan dessa. Du är nyfiken, villig att utvecklas, du har hög integritet, är en social kameleont och mycket serviceminded. Du är prestigelös och ser möjligheten att påverka upplevelsen i de små detaljerna.
Du är en duktig kommunikatör på svenska och engelska såväl i tal och skrift.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll, har arbetat i projekt och gärna i en internationell miljö. Högskolepoäng och spelintresse är meriterande. Du är teknikintresserad och van vid att arbeta med Googles verktyg (Gmail, Google Drive, Google Docs/Sheets etc)

Övrigt / Other
Uppdraget är ett bemanningsuppdrag på Inhouse och beräknas starta upp i mitten på juli och kommer sedan att löpa på under 6 månader framåt. Om allt känns bra efter 6 månader så kommer du sedan att rekryteras över till Rovio.
Rovio sitter i fantastiska lokaler vid Södra station och arbetstiderna är mellan 8.30–17.30 eller 9-18. Intervjuer kommer att ske löpande.
Ser du att det här är rätt nästa utmaning för dig? Skicka in en ansökan med motivering om varför just du passar för uppdraget.
Vid frågor vänligen kontakta Olivia Bergström