On-Air Scheduler sökes till SBS Discovery

Om kunden / About the Client
SBS Discovery TV är Sveriges tredje största kommersiella tv-hus och når 4,3 miljoner tittare varje vecka. SBS Discovery TV representerar i Sverige tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Discovery World, Discovery HD Showcase och Animal Planet HD, samt onlineplattformarna Kanal5Play, Kanal9Play och Kanal11play. Läs gärna mer på www.sbsdiscovery.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som On air scheduler ingår du i avdelningen On-Air Scheduling som idag består av fyra personer.

On-air Scheduling är en nyckelfunktion för hela organisationen och har ett nära samarbete med utsändningen från London. Ansvarar för att optimera alla minutlager av reklam, promos, home-shopping, shop-commercial, sponsring och brandcare – dvs. att optimalt nyttja antalet reklamminuter som finns tillgängliga. Att hitta nya lösningar för att optimera och utöka antalet reklamminuter ingår också i avdelningens uppdrag.

Du har en daglig kontakt med London och arbetar även nära programavdelningen, säljavdelningen och givetvis de andra avdelningarna inom TV-planering. I rollen ingår på sikt helgarbete, beredskapsarbete och arbete runt direktsändningar.

Exempel på arbetsuppgifter:
Optimering av SBS Discovery TVs minutlager
Sammanställning av sändningslistor
Inläsning av tittarsiffror
Bokning av grafik, brandcare och homeshopping

Din profil / Your profile
Som person är du noggrann, flexibel med en positiv inställning. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i både svenska och engelska. Dessutom har du en hög stresströskel och kan organisera ditt arbete samt trivs med administrativa uppgifter.

Övrigt / Other
Välkommen med din ansökan redan idag. Tjänsten beräknas starta snarast möjligt och är ett konsultuppdrag de sju första månaderna. Tjänsten kan eventuellt övergå till en tillsvidaretjänst hos SBS Discovery. Intervjuer och urval sker löpande.

För frågor om tjänsten kontakta Maria Bergholtz eller Jessica Grip

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!