Kontakt

Online-ansvarig till Bilia AB


Är du den vi söker?
Bilia söker en erfaren och driven person som kan ta ett helhetsansvar och utveckla Bilias digitala plattformar och vår affär online.

Arbetsbeskrivning
Som Online-ansvarig kommer du att vara del av vår marknadsavdelning där du ansvarar för våra digitala plattformar som bl a. bilia.se, biliagroup.se, biliatoyota.se och lexuscenter.se. Tillsammans verkar vi för att bygga Bilias varumärke i allt vi gör, med det övergripande målet att hålla ihop Bilia i våra olika kanaler.

Rollen som online-ansvarig är ny och du får möjligheten att vara med på en spännande resa de kommande åren, då våra digitala plattformar blir allt viktigare för oss i all vår kommunikation.

Du ansvarar för att våra webbplatser följer de övergripande brand guidelines och speglar bilden av oss som Nordens största bilåterförsäljare. I rollen arbetar du tätt tillsammans med webbredaktörer, CRM, IT, våra projektledare, e-handel och våra externa samarbetspartners.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för att ta fram en övergripande strategi för alla koncernens digitala plattformar samt förankra och implementera strategin.
• Driva utvecklingen och innehållet för de digitala plattformarna samt hålla ihop struktur och uttryck för en enhetlig upplevelse.
• Sätta KPIer, följa upp kampanjer och utvecklingsprojekt för maximal optimering och konvertering.
• Kravställare av digitala utvecklingsprojekt.
• Analysera potentiella affärsmöjligheter online.

Din profil
För rollen krävs det att du är en person med stort eget driv, engagemang och är affärsinriktad. Du har erfarenhet från marknadsföring online och har god kunskap kring den digitala kundresan. Genom analys och kundstudier förstår du våra kunders beteende, drivkrafter och behov för att sedan verkställa det online i syfte att maximera försäljningen.

Du är en strateg och samtidigt en ”doer” som säkrar att strategierna omsätts till verklighet.

Vi söker dig som vill jobba på en arbetsplats där en positiv attityd och höga ambitioner är kännetecknande. Som person är du driven, initiativrik och nyfiken.

Vi söker efter dig som har:
• Relevant akademisk examen inom marknadsföring.
• Du har flera års erfarenhet av marknadsföring online, gärna erfarenhet inom e-handel men inget krav.
• Du är en van projektledare och kravställare av digitala utvecklingsprojekt.
• För rollen krävs det att du har god teknisk kunskap och förståelse för hur olika system fungerar och samspelar. Gärna erfarenhet från automatiserade marknadskampanjer.

Om företaget
Koncernbolaget Bilia AB har verksamhet i Sverige, Norge, Belgien, Luxemburg och Tyskland. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige är vi auktoriserade återförsäljare för Volvo, Renault, Hyundai, BMW, Mini, Toyota, Lexus och Dacia. I Sverige finns vi på över trettio orter, med anläggningar runt de tre storstadsregionerna – Stockholm, Göteborg, Malmö samt i Mälardalen och Skaraborg. Vår affärsidé är att erbjuda service, bilförsäljning och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vår marknadsavdelning i Sisjön, Göteborg.
Känns detta som något för dig, välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon på karin.fritzon@inhouse.se