Online Conversion Optimization Specialist

Är du den vi söker?
KICKS är Nordens ledande kosmetikkedja med ett brett sortiment inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Idag finns totalt ca 250 butiker i Sverige, Finland och Norge.

Vi söker en Online Conversion Optimization Specialist som brinner för e-handel. Du kommer att analysera trafiken som kommer till vår e-handel samt besökarnas beteende i syfte att identifiera initiativ som ökar trafik, försäljning och kundnöjdhet ytterligare. Du kommer bla att stötta med analys som visar hur e-handeln samt övriga digitala marknadsaktiviteter (SEO, SEM, Display etc) driver försäljningen även i fysisk butik. Utifrån denna analys komma med en rekommendation på hur vi kan öka ”omnikanal-beteendet” ytterligare. Vi söker efter en person som har en strategisk erfarenhet av att jobba med A/B-testning, analys och insikter som syftar till att öka konverteringen från trafik som kommer från olika källor.

Vi söker dig som:
• har Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med konsument relaterad analys
• Minst 1-2 års erfarenhet att arbeta med analys inom e-Commerce
• Högre utbildning inom ekonomi/statistik
• Har arbetat med en retail affär.
• Är kommunikativ och serviceminded då du har en nyckelroll inom organisationen med många kontaktytor såväl internt som externt.
• Ledarerfarenhet med en värderingsstyrd och coachande ledarstil

På KICKS arbetar du i en dynamisk och snabbrörlig miljö. För att trivas i rollen som Online Conversion Optimization Specialistr hos oss på KICKS har du ett personligt driv, en prestigelös inställning samt att du är flexibel och lösningsorienterad.