Online chef till KappAhl

Om kunden / About the Client
KappAhl är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen och 4 000 anställda i åtta länder.
Affärsidén är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Vi söker nu en erfaren och driven Online Manager som brinner för att utveckla marknadens bästa e-handelslösning! Du kommer att ingå i ett starkt marknadsledningsteam som tillsammans ansvarar för KappAhls totala kundkommunikation. Vi erbjuder ett utvecklande jobb och stora möjligheter att påverka i en kreativ miljö på ett modeföretag i tiden.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Din huvuduppgift är att i samverkan med övriga funktioner inom marknadsavdelningen ansvara för strategi, utveckling och drift av KappAhls online-lösningar och digitala kommunikation. I ansvaret ingår att utveckla vår e-handelslösning och att strategiskt utveckla vår närvaro i digitala kanaler. I ansvaret ingår också att driva och utveckla ett effektivt team med engagerade och motiverade medarbetare, som har strategisk utveckling inom verksamhetsområdet utifrån kundinsikt och synergisträvan i fokus. Du leder arbetet med att utveckla integrerade helhetslösningar för våra kunder och medverkar i utveckling och löpande utvärdering av effektivare former av riktad kundkommunikation i olika kanaler. Du har personalansvar för tio medarbetare samt budget och försäljningsansvar för våra digitala kanaler. Du rapporterar till Vice President Marketing.

Din profil / Your profile
Vi ser att du har en relevant utbildning inom området och att du har arbetat minst fem år med liknande arbetsuppgifter på en marknadsavdelning. Du har erfarenhet från detaljhandeln, meriterande är erfarenhet inom modebranschen. Du har erfarenhet av att arbeta med både digitala kanaler och traditionella tryckproduktioner. Du är proaktiv i ditt agerande och identifierar ständigt nya möjligheter till förbättrad kundupplevelse. Självklart behärskar du engelska och svenska flytande i tal och skrift.
Du är en analytisk person med tydliga ledaregenskaper som sätter samarbete högt och är riktigt bra på att skapa effektiva team och att utveckla medarbetare. Du är driven, kommersiell och har stor kunskap inom digitala kanaler i allmänhet och e-handel i synnerhet. Du har en prestigelös inställning och är duktig på att organisera och strukturera ditt eget och andras arbete utifrån gällande förutsättningar, verksamhetsmål och tidplaner. Du är kommunikativ, uppskattar ett högt tempo och har förmågan att behålla lugn och struktur även i stressade situationer.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareställning med placering på huvudkontoret i Mölndal. Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Välkommen att skicka in din CV så snart som möjlight, dock senast 21/12.