Online Merchandising Planner till företag i modebranschen

Arbetsbeskrivning
I rollen som Online Merchandising Planner är din huvuduppgift att säkerställa att onlinebutiken är kommersiell och att den skapar både försäljning online och driver besök till butik.

I arbetet ingår bl a följande arbetsuppgifter:

• Planera, koordinera och uppdatera sitens innehåll (meny, startsidor och kampanjsidor) utifrån försäljning, lokala behov och analys/a-b tester. Ibland i form av att lägga beställning till dina kollegor men vid behov även genomföra själv.

• Veckovis och månadsvis göra uppföljning genom a-b tester, analyser i Google Analytics och heatmaps

• Arbeta med merchandising genom att matcha produkter, skapa inspirerande och konverterande landningssidor, bevaka sortiment, inleveranser och bästsäljare och verka för att maximera försäljning.

Vi ser helst att du har några års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom webb/e-handel och en relevant utbildning inom marknadsföring, försäljning eller kommunikation. Erfarenhet inom detaljhandeln är meriterande. Du har fallenhet för att uttrycka dig i skrift och har ett kommersiellt sinne med ett brinnande intresse för försäljning. Erfarenhet av att arbeta i CMS-verktyg och med bildhantering är meriterande.

Som person är du framåt, självgående, resultatstyrd och får saker att hända. Du har starkt kundfokus och kommersiellt tänk. Du är flexibel, lösningsorienterad och har god samarbetsförmåga.

Du är placerad på kundens kontor och uppdraget är ett konsultuppdrag via Inhouse. Start omgående och ca 5 månader framåt. Välkommen med din ansökan!