Operation Manager till Instabox

Är du den vi söker?
Har du erfarenhet av att arbeta med processtyrning och av att leda och utveckla stora personalgrupper? Vill du arbeta i ett av Sveriges mest snabbväxande bolag där du får möjlighet att bygga och utveckla ditt team? Nu söker vi en Operation Manager till Instabox i Sverige där du kommer att få vara med på en tillväxtresa i ett dynamiskt företag.

Arbetsbeskrivning
I din roll som Operation Manager kommer du att leda Instabox platschefer. Då medarbetarna befinner sig på olika orter runt om i Sverige kommer du att leda på distans. Du ansvarar för den strategiska planeringen gällande driften. Du organiserar, fördelar arbetet, skapar strukturer och implementerar processer för att stötta platscheferna. Du har budgetansvar för leveransavdelningen och kvalitetssäkrar och effektiviserar leverans av Instabox skåp ute i landet. Vidare kommer rollen innebära att du ska vara väl insatt i logistikflödena och e-handlarna som nyttjar företagets tjänster. Du kommer att ha personalansvar för ca sju direktrapporterande och ingår i den svenska ledningsgruppen.

Vi söker dig som brinner för;
– Att coacha, utveckla och leda teamet mot uppsatta mål
– Arbeta med statistik, KPI:er och uppföljning
– Planera bemanning och behov av t ex fordon
– Strukturera upp stora flöden och processer

Om du brinner för dessa frågor är du den vi söker!

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en högskoleutbildning eller motsvarande samt dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Meriterande om du har erfarenhet av att leda på distans. Vi ser gärna att du har arbetat med lager och logistik inom retail eller motsvarande med stora flöden.

Du beskriver dig själv som en person som är strukturerad, tydlig och brinner för att skapa varma och högpresterande team. I rollen kommer det att krävas att du även har en analytisk förmåga och är kommunikativ. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du trygg i dig själv och har ett gott självförtroende, du är en inspiratör och initiativtagare.

Om företaget
Instabox är en log-tech scale up som förändrar logistikbranschen och e-handeln. Bolaget tycker att det ska vara enkelt att handla på nätet och erbjuder sina kunder en snabb och smidig frakttjänst – allt för att underlätta i vardagen. Idag har bolaget ett femtiotal samarbetspartners där de tillsammans arbetar efter att konsumenterna ska kunna handla och hämta ut sina order i något av deras 400 smarta skåp samma dag. Välkommen till Instabox!

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placerad på Instabox kontor i Stockholm. Denna tjänst kräver frekventa resor inom landet. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 30 april 2020. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor kring rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Kajsa Tamsen på kajsa.tamsen@inhouse.se Välkommen med din ansökan.