Inhouse / Jobb / Operativ inköpare till Tenson

Det svenska varumärket Tenson skapades redan 1951 och redan från start var det kläder för aktivt utomhusliv som var i fokus. Många generationer svenskar har burit den legendariska anorak som kom redan 1955 och på grund av många starka produkter kom Tenson att utrusta många internationella expeditioner i bl a Anderna och Himalaya under de följande decennierna.

Visionen är fortsatt att inspirera och möjliggöra ett aktivt liv i harmoni med naturen - A Way of Living.

Genom New Wave Groups förvärv av företaget under 2023 så får bolaget, som fram tills dess varit privatägt, resurser att utveckla och marknadsföra sitt varumärke och sortiment på en helt annan nivå.

Nu söker vi en Operativ inköpare som vill vara en del av Tensons engagerade team och ta ägarskap över  inköps- och logistikflöden.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Operativ inköpare har du ett stort eget ansvar och blir en nyckelspelare i att säkerställa ett smidigt produktflöde från leverantör, främst i Asien, hela vägen till  lagret. Arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter där du arbetar med alltifrån löpande inköp, artikelvård, analys av sortimentet, tullhantering till att förbereda masterdatafiler och forecastunderlag för Tenson.

Du tillhör produkt & inköpsavdelningen och rapporterar till Product Manager.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Prognos, inköp och leveransbevakning
  • Orderadministration och artikelvård
  • Hantering av tull- och importfrågor
  • Daglig kontakt med lagerverksamheten och tillhörande system
  • Äga och hantera inköps- och logistikflöden
  • Löpande dialog med vårt asiatiska inköpskontor
  • Förbereda masterdatafiler och forecastunderlag

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Erfarenhet av inköp och logistik, gärna inom konfektionsbranschen
  • Erfarenhet av att hantera IT- och systemfrågor kopplat till inköpsprocesser
  • Vana att arbeta i inköpssystem och med leverantörskontakter
  • Goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Förmåga att följa och leverera en inköpsbudget

Vi ser att du är en driven och proaktiv person som tar initiativ och arbetar självständigt. Du har en analytisk och strukturerad inställning med ett öga för detaljer.

Vi värdesätter också att du är prestigelös och ödmjuk, en lagspelare som stöttar teamet där det behövs och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Dessutom ser vi att du är flexibel och lösningsorienterad, med förmågan att snabbt anpassa dig till förändringar och hitta effektiva lösningar för att säkerställa smidiga processer och ett framgångsrikt resultat.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du är placerad på kontoret i Sisjön, Göteborg. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Fritzon, karin.fritzon@inhouse.se. Intervjuer och urval sker efter julledigheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Tjänstgöringslän

Västra Götalands län

Tjänstgöringsort

Göteborg

Kontaktperson

Karin Fritzon

karin.fritzon@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan