Orderadministratör för export till Elof Hansson

Är du den vi söker?
Vill du vara en del av ett globalt handelsföretag?
Just nu söker vi en orderadministratör för export till Elof Hansson Trade AB.

Arbetsbeskrivning
Som orderadministratör för export kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa vår export administrativt. Arbetet innebär mycket kontakter med t ex speditörer och leverantörer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
– Förbereda och framställa dokument för export
– Kontakt med speditörer, leverantörer, agenter och dotterbolag över hela världen
– Fakturering
– Utfärdande av certifikat
– Tolka remburser samt kontakt med bankerna
– Bevakning av inbokade skeppningar
– Samarbete med övriga interna avdelningar

Din profil
Du har några års relevant arbetslivserfarenhet och har du tidigare arbetat med export eller import så är det meriterande.
Du är en person som är van att hålla många bollar i luften och är van att dagligen prioritera. Som person är du strukturerad, noggrann och utåtriktad. För att lyckas och trivas i rollen är du proaktiv, kommunikativ dessutom trivs du att arbeta både självständigt och i grupp.

Kvalifikationer
– Några års relevant arbetslivserfarenhet
– Relevant utbildning, som lägst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning
– God vana att arbeta med Officepaketet
– Erfarenhet av Microsoft Navision är meriterande
– Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om företaget
Elof Hansson Trade AB bedriver internationell handel med skogsprodukter inom affärsområdena pappersmassa, papper och sågade trävaror. Vi tillför finansierings- och logistiklösningar, marknadskännedom och kunskap om riskhantering till våra kunder och leverantörer. Elof Hansson Trade AB ingår i Elof Hansson Group som har 300 anställda i 22 länder. Vi är placerade på koncernens huvudkontor på Första Långgatan i Göteborg, har 40 anställda.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Känns detta som något för dig? Välkommen med din ansökan, vi intervjuar löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon.

Sök jobbet

Kontaktperson

Karin Fritzon
karin.fritzon@inhouse.se

Karin Fritzon
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Upload

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar