Denna tjänst är inte längre aktuell.
Orderadministratör för export till Elof Hansson Trade
Är du den vi söker?
Vill du bli en teammedlem i ett växande företag med starkt hållbarhetsfokus? Trivs du i en administrativ roll? Har du dessutom erfarenhet av exportadministration? Just nu söker vi en orderadministratör för export till Cellulosadivisionen på Elof Hansson Trade.
Arbetsbeskrivning
Någonstans i världen produceras cellulosa som någon annanstans ska bli papper – och vi får det att hända. Vår roll är att förenkla och möjliggöra dialogen mellan leverantör och pappersproducent, över hela världen. I rollen som orderadministratör kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa vår export administrativt. Utöver administrativt arbete så innebär rollen ett stort samarbete med interna kollegor och våra externa kontakter så som t ex
speditörer, banker och leverantörer.
En karriär inom Elof Hansson-koncernen erbjuder dig många intressanta utmaningar och möjligheter att utvecklas i en internationell miljö. Här får du en intressant och viktig position i ett bolag som ligger långt framme i hållbarhetsfrågor och som verkar för att skapa ett långsiktigt och hållbart värde för ägare, intressenter och samhälle.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Förbereda och framställa dokument för export
- Tolka remburser samt kontakt med bankerna
- Kontakt med leverantörer, agenter och dotterbolag över hela världen
- Fakturering
- Utfärdande av certifikat
- Bevakning av inbokade skeppningar
- Samarbete med övriga interna avdelningar
- Hantering av leverantörsfakturor
Din profil
Du har relevant arbetslivserfarenhet och har tidigare arbetat med exportdokumentation. Du är en person som är van att hålla många bollar i luften och är van att dagligen prioritera. Som person är du strukturerad, noggrann och metodisk. För att lyckas och trivas i rollen är du proaktiv, kommunikativ och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
Kvalifikationer:
- Relevant arbetslivserfarenhet och utbildning
- God vana att arbeta med Officepaketet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av remburser samt Microsoft Navision.
Om företaget
Elof Hansson Group grundades år 1897 och består idag av 3 affärsområden; Elof Hansson Trade, Elof Hansson International och Elof Hansson Properties. Elof Hansson Group har 200 anställda och 17 globala kontor. Vår vision är "Always provide business partners with added and sustainable values". Vår framgång på marknaden bygger inte på några hemligheter – vi är ett företag som är stolta över att hitta vägarna från bra till bäst i allt vi gör. Det bygger på kompetens, erfarenhet och seriositet. Vi är placerade på koncernens huvudkontor på Första Långgatan i Göteborg. Läs mer om Elof Hansson på www.elofhansson.com
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Känns detta som något för dig? Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer sker i augusti. För frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Karin Fritzon på karin.fritzon@inhouse.se.
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Västra Götalands län