Kontakt

Orkla Care söker Sales Manager för Apotek & Fackhandel


Om kunden / About the Client
Vi på Orkla Care Sverige förstärker nu vår försäljningsavdelning inom affärsområdet Apotek & Fackhandel och söker därför en Sales Manager. Vi befinner oss i en spännande förändringsfas och söker dig som har ett stort driv och vill vara en del av det arbetet. Att arbeta som Sales Manager hos oss innebär stor frihet, eget ansvar och omväxling men också utmaningar där du har möjlighet till personlig utveckling och att starkt bidra till och påverka vår verksamhet.

Som Sales Manager för Apotek & Fackhandel ansvarar man för Orkla Cares bearbetning och utveckling av försäljningen mot apotek, hälsokostbutiker och till viss del kosmetikhandel för att på så sätt bidra till optimeringen av den totala lönsamheten för Orkla Care. Du kommer att leda ett rikstäckande team bestående av 4 produktkonsulenter och även själv vara en del i fältarbetet. Ditt ansvar är att skapa förutsättningar, coacha och utveckla teamet så att vi levererar våra affärsmål tillsammans med våra kunder. Varje dag lever vi Orklas värderingar och agerar utefter ledorden mod, trovärdighet och inspiration.

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen som Sales Manager för Apotek & Fackhandel arbetar du proaktivt gentemot såväl kund som den interna organisationen. Du är med och etablerar Orkla Care som en strategisk partner till kund samtidigt som du driver och utvecklar relationen och samarbetet. I ditt ansvar ingår bland annat att:

• utveckla affärsmässiga relationer tillsammans med apotek och hälsokostbutiker
• förbereda, upprätta och genomföra planer och mål för produktkonsulentkår i samråd med Business Unit Manager
• följa upp hur vi levererar mot målsättningar och ta relevant action
• regelbundet samåka med teamet och delta på kundmöten
• säkerställa rätt service hos våra kunder
• jobba med förbättringar som gör att vi utvecklar vår organisation långsiktigt
• planera och genomföra interna säljkonferenser inför varje säljcykel
• inneha en rådgivande roll inom hälsokost/hudvård/OTC gentemot apotek och hälsokostbutiker
• anordna och samordna grupputbildningstillfällen för apotekspersonal
• medverka vid mässor, produktdemonstrationer, kundkvällar och event
• mäta och följa upp distribution, kampanjer och butikstäckning
• agera som företagets ambassadör i butik och mot kund och konsument

I rollen rapporterar du till Business Unit Manager för Apotek & Fackhandel. Du utgår, de dagar du inte är ute på fältet, från vårt Sverigekontor.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område, bakgrund från försäljning samt med stor fördel ett par års erfarenhet inom Apotekshandel och/eller Kosmetik- samt Hälsofackhandel. Meriterande för tjänsten är om du har vana av att arbeta med produkter inom OTC samt mot medicinsk kunniga personer. Tidigare personalansvar är ej ett krav, men påvisade ledaregenskaper är avgörande. För att bli framgångsrik i rollen arbetar du med hög affärsmässighet och har förståelse för helheten i affären. Du är skicklig inom presentationsteknik och att få med dig och övertyga andra om ditt budskap. Vidare tror vi att du besitter en stark samarbets- och kommunikationsförmåga och har goda kunskaper i Microsoft Office.

Personliga egenskaper
Vi tror att du har ett starkt driv, är snabb i tanken och mycket resultatorienterad. Du är en initiativrik, framåt och utåtriktad person som trivs med att arbeta självständigt och driva arbetet framåt. Att du är öppen för förändring och flexibilitet är grundläggande. Vidare är du mogen med god självinsikt, prestigelös men samtidigt med en vinnande attityd. Som person är du också proaktiv, gillar högt tempo och har en naturlig pondus, samt är en sann relationsbyggare. Som ledare är du duktig på att förmedla budskap på ett klart och tydligt sätt och har lätt att få med dig andra, även i förändringstider. Sist men inte minst tror vi att du är en positiv person med stort driv och engagemang som brinner för affären och för att skapa ett vinnande lag.

Övrigt / Other
Tjänsten som Sales Manager Apotek & Fackhandel innebär/kan innebära övernattningar utanför hemmet samt arbete på obekväm arbetstid i såväl det dagliga arbetet som i samband med interna/ externa konferenser, utbildningar, mässor och andra aktiviteter som Orkla Care är engagerade i.

Vi erbjuder
Du välkomnas till en modern arbetsplats med en stimulerande arbetsmiljö, korta beslutsvägar och engagerade chefer och medarbetare. Här blir du en del av ett glatt gäng med bra sammanhållning, stor drivkraft och som brinner för sitt arbete. Det finns goda karriärmöjligheter internt inom Orklakoncernen för individer som presterar bra och vill utvecklas framåt med bolaget. Vi hoppas att du vill bli en del av oss och vår spännande resa framåt.

Orkla Care är en ledande leverantör av kosttillskott, hälsoprodukter, personliga hygienprodukter, sårvårdsprodukter och tvättmedel i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, L300, Pharbio, Family Fresh, Bliw, Nutrilett, Litomove, Maxim, LdB, Salvequick och Jordan. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek.

Orkla Care AB ägs till 100% av Orkla ASA, och är ett nytt företag efter sammanslagningen av Cederroth AB och Orkla Health AB per 1 januari 2016.

För närvarande sitter vi i Infra City i Upplands Väsby, under hösten 2016 flyttar kontoret till nyrenoverade och moderna lokaler centralt i Solna Business Park.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!