PR- & pressansvarig till Castellum

Arbetsbeskrivning
Castellum är fastighetsbolaget som hjälper företag att utvecklas och människor att växa. Vi finns på 20 tillväxtorter, från Köpenhamn i syd till Gävle i norr. Vi förvaltar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler och butiker. Vi har egen personal på alla lokala marknader där vi verkar, detta gör att vi kan agera med personligt ansvarstagande och snabba beslut. Det ger våra medarbetare möjlighet till delaktighet och personlig utveckling. Människor som arbetar hos oss har alla en vilja att vara med och påverka, växa och vara en del av en positiv företagskultur. Inom Castellum har vi olika kompetens, dock arbetar vi mot samma vision: ”En värd bortom det förväntade” – med personligt ansvar och enkla vägar mellan kunden och oss.

Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Är du den vi söker?
Vill du vara med att driva utvecklingen av Castellums varumärke genom proaktivt PR-arbete? Då kan tjänsten som PR- & pressansvarig hos Castellum vara något för dig!

Arbetsbeskrivning
I rollen som PR- & pressansvarig har du en bred och viktig roll. Du driver utvecklingen av Castellums varumärke genom proaktivt PR-arbete samtidigt som du har ett ansvar för medierelationerna och stöttar talespersoner i mediefrågor. Du ingår i ett kommunikationsteam om 7 personer och rapporterar direkt till kommunikationsdirektören, samt jobbar nära vd och finansdirektören. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i centrala Göteborg i ljusa och trevliga lokaler.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta fram och genomföra PR-plan för Castellum
• Driva utvecklingen av Castellums varumärke genom proaktivt PR-arbete
• Självständigt identifiera möjligheter till och genomföra PR-aktiviteter
• Ansvara för Castellums mediebild
• Skapa och upprätthålla goda medierelationer
• Skriva pressreleaser
• Medieträna, formulera budskap åt och stötta talespersoner i mediefrågor
• Mäta, följa upp och analysera genomslaget av medie- och PR-arbetet
• Krishantering
• Driva varumärkeskampanjer och kommunikationsprojekt

Din profil
För rollen krävs att du är en strateg och samtidigt en kreativ ”doer” som får jobbet gjort. Du har stort eget driv och en vass penna. Vi ser att du är strukturerad och noggrann och har förmåga att prioritera bland uppgifter. Du trivs i att jobba tillsammans med andra, värdesätter dina kollegor och bidrar till god stämning. Du coachar och utmanar våra ledare med vänlig pondus. Lockas du dessutom av chansen att få vara med och utveckla marknadsförings- och kommunikationsarbetet på ett av Nordens största fastighetsbolag kan du vara den vi söker.

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen eller motsvarande inom media och kommunikation
• Dokumenterad erfarenhet av proaktivt PR-arbete
• Gedigen erfarenhet av strategisk och operativt arbete på en kommunikationsavdelning
• Erfarenhet av medierelationer, medieträning och budskapsformulering
• Erfarenhet av krishantering
• Vana vid att självständigt initiera och driva kommunikationsprojekt
• Känsla för det svenska språket i talad och skriven form, är en mycket säker skribent samt behärskar engelska flytande
• Ett analytiskt sinnelag, med förmåga att snabbt identifiera kärnan i komplexa resonemang eller nyhetsvärdet i en företeelse och omvandla dessa till spetsiga budskap som väcker intresse

Har du dessutom erfarenhet från noterade bolag är det en meri,

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, start enligt överenskommelse. Du är placerad i Göteborg. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Fritzon på karin.fritzon@inhouse.se. Vi ser framemot din ansökan.