Denna tjänst är inte längre aktuell.
Press & PR specialist till Stockholmsmässan
Vill du tillsammans med kollegorna på PR- och kommunikationsavdelningen på Stockholmsmässan arbeta med press och PR för Stockholmsmässan och deras events som Allt för hälsan, Stockholm Furniture & Light Fair, Formex, Fitnessfestivalen och Nordbygg? Då är dig vi söker som Stockholmsmässans nästa Press & PR specialist.
I rollen som Press & PR specialist kommer arbetet handlar om att skapa publicitet och PR kring Stockholmsmässans events för att locka såväl besökare som utställare. Stockholmsmässan är en viktig mötesplats och arrangör inom mäss- och evenemangsbranschen i Sverige så vi ser gärna att du har erfarenhet från publik verksamhet.
Du kommer att arbeta nära våra projektledare för våra mässor och events. I rollen har du mycket kontakter internt och extern och van att arbeta proaktivt med mycket eget driv och engagemang. Vi ser att du är en person som har lätt för att skapa förtroende och att bygga relationer.
Ditt arbete ska skapa hög räckvidd och mediavärde för Stockholmsmässans events i förtjänande medier. Du kommer ansvara för att tillsammans med projektledaren ta fram och genomföra press och PR-planer. Du ska skapa pressaktiviteter för att få publicitet inför och under ett event. Efteråt följer du upp, analyserar och kommunicerar utifrån uppsatta KPI:er för respektive event. Ditt huvudsakliga uppdrag är PR och press men även arbetsuppgifter inom kommunikationsavdelningen kan förekomma.
Arbetsuppgifter
Som Press och PR specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av;
- Ta fram, planera och genomföra press och PR-planer.
- Skriva och distribuera pressreleaser
- Operativt arbete med pressträffar och bemanning i Presscenter på öppningsdagen
- Koordinera pressprogram och genomföra press- och PR-aktiviteter
- Bygga nya och underhålla relationer med journalister, redaktioner och influencers
- Projektleda och genomföra influencer events
- Hantering av pressackrediteringssystemet, Mynewsdesk och pressbildbanken.
- Sammanställa resultatet av PR-arbetet efter avslutat event.
- Följa upp, analysera och kommunicera utifrån uppsatta KPI:er för respektive event
Vi söker dig som:
Vi söker dig som har en eftergymnasial högre utbildning inom kommunikation. Du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med press, PR och mediarelationer, gärna från publik verksamhet. I dina tidigare roller har du erfarenhet av pressarbete det vill säga skriva pressmeddelanden, säljande texter, sälja in idéer till journalister och redaktioner. Vi ser gärna att du har ett upparbetat nätverk inom media. Du kommer att arbeta med Mynewsdesk, Retriever, vår pressbildbank och vårt pressackrediteringssystem. I rollen kan det också förekomma att du måste moderera på en pressträff. Du är van att ta helansvar för projekt och leverera utifrån uppsatta mål. Du beskriver dig själv som en person som är affärsmässig, är relationsbyggande är ansvarsfull och arbetar metodiskt och strukturerat. Du trivs bäst där du får bidra till en företagskultur där beteenden som engagerad, omtänksamhet och service i världsklass är viktiga.
Vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar Stockholmsmässan med Inhouse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen.
Processen kommer att ta sommaruppehåll och återupptas i början av augusti. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Sandra Pettersson, sandra.pettersson@inhouse.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län