Kontakt

Prestigelös och nyexaminerad gymnasieekonom till expansiva FCG


Om kunden / About the Client
FCG är ett konsultföretag som verkar inom den finansiella sektorn. Företaget, som präglas av nytänkande och driv, har sedan starten 2008 expanderat kraftigt och består idag av snart 100 medarbetare fördelade på kontor i Sverige, Norge och Danmark. FCG har som målsättning att finna verksamhetsanpassade och hållbara lösningar till sina kunder samtidigt som de inspirerar och utmanar. Medarbetarna består huvudsakligen av finansekonomer, jurister, civilingenjörer och matematiker/aktuarier och tillsammans utgör de ett starkt kompetenscentra. FCG präglas av en positiv företagskultur som kännetecknas av engagemang, ödmjukhet och leverans där alla individers insats räknas.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker just nu en ekonomiassistent som vill vara en del av det administrativa teamet som i dagsläget består av fyra personer. Detta är en kombinerad tjänst med arbetsuppgifter inom ekonomiassistans och administration. Rollen är av varierande karaktär vilket innebär att du i huvudsak kommer agera stöd till FCG:s ekonomiansvarig, men du kommer även stötta upp där det administrativt behövs stöd för stunden.

Du kommer till exempel arbeta med:
– Leverantörsreskontra och kundreskontra (registrera och kontera leverantörsfakturor, fakturering, registrera in- och utbetalningar).
– Utläggsredovisningar och reseräkningar
– Stämma av konton
– Post- och avtalshantering
– Ad hoc uppgifter inom ekonomi samt administration.

Din profil / Your profile
Vi söker dig med genuint intresse och god förståelse för ekonomi. Du har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du tycker om att arbeta brett och självständigt, men trivs ändå med att tillhöra ett team där du bidrar med positiv energi. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och strukturerad samt har lätt för att analysera numerisk och verbal information. Vi ser det som en självklarhet att du är en prestigelös och nyfiken person med en vilja att lära. Du är pålitlig och innehar stor ansvarskänsla med en förmåga att kunna prioritera. Du är en god användare av Microsoft Office och erfarenhet från systemet Fortnox är meriterande men inget krav. Vidare är din förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska god.

Övrigt / Other
Detta är ett hyrköp med stor chans till anställning. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Emelie Eklund, emelie.eklund@inhouse.se. Välkommen med din ansökan!

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.
Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se