Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Produktägare digitala kanaler till Arlanda express

 

Är du den vi söker?

Är du en erfaren produktägare? Vill du vara med när Arlanda express satsar på en spännande digital förändringsresa där du i rollen som produktägare har möjlighet att sätta stort avtryck och omdefiniera rollen som Arlanda express skall fylla i resenärens liv. Normalt brukar det resa mellan 9 000 och 10 000 personer dagligen med Arlanda express. Du har ett stort mandat i en organisation med lite administration och politik, snabba beslutsvägar och får möjligheten att arbeta i ett dynamiskt och trevligt team som har kul på jobbet.
 

Arbetsbeskrivning

Som produktägare ansvarar du för att driva den digitala produktutvecklingen med fokus på egna säljkanaler som web, app och biljettautomater. Du förväntas ha ett starkt eget driv att utveckla vår digitala kundupplevelse och kommer i arbetet att vara den viktiga länken mellan affärsverksamheten, utvecklingsteamet och våra slutanvändare. Vi arbetar med en extern partner för utveckling och det är din uppgift är att vägleda och samarbeta med utvecklingsteamet. Som produktägare kommer du ha en stor betydelse för att nå företagets mål och ambitioner framåt. Du ser till att ni förverkligar teamets roadmap och jobbar utifrån uppsatta mål och KPI:er.  Du kommer även att leda och prioritera intern kravställning från olika delar av verksamheten. I rollen ingår budgetansvar och du behöver både förstå och ta ett aktivt ansvar för vad dina beslut får för konsekvenser ur ett effekt-, kostnads-, tids- och användarperspektiv. Dessutom ansvarar du för att följa upp och kommunicera resultat och status till relevanta intressenter inom vår organisation. 
 

Din profil

Vi söker dig som har minst 10 års arbetslivserfarenhet och ca 3-5 års erfarenhet som produktägare. För att bli framgångsrik i rollen ser vi att rätt kandidat känner sig trygg och bekväm inom nedan områden:

  • Dokumenterat duktig ledare med goda projektledaregenskaper
  • Erfarenhet från att leda liknande digital transformationsresa (med fokus kommersiellt företag/varumärken/kanaler)
  • Du har förmågan att skapa en stark produktstrategi och driva frågor framåt
  • Vana att jobba i gränslandet verksamhetsutveckling, teknik och kundbehov
  • Du behöver ha förmågan att identifiera, skapa och hantera strategiska samarbeten över hela organisationen
  • Du har ett starkt kundperspektiv och brinner för att skapa bästa möjliga kundupplevelse
  • Utpräglat affärstänk och drivs av att bygga business
  • Du har förmågan att använda kvalitativa och kvantitativa underlag, produktanalys och kundinsikter
  • Du har förmågan att se, förklara och motivera kopplingen mellan övergripande strategiska förflyttningar och mindre backlog items
  • Vi ser att du är stark i att testa, mäta och följa upp och du ser möjligheter och drivs av att hitta ännu bättre lösningar
  • Du är nyfiken, vågar testa och göra fel och vill utvecklas hela tiden.
  • Självklart har du ett stort intresse för både teknik, affär och kund samt en förståelse för teknik som gör att du snabbt förstår teamets uppdrag, utmaningar och lösningar på våra kunders behov
  • För att vara aktuell för rollen behöver du tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska
  • Relevant akademisk utbildning. Ekonomi/ digitalt/ teknik.

Som person söker vi en teamspelare som är kommunikativ, driven, orädd och prestigelös. Du kommer tillföra värde i rollen om du är kundorienterad och drivs av att skapa bättre kundupplevelser. Du trivs med att vara spindeln i nätet och fånga upp de olika avdelningarnas behov. Du är affärsmässig och har en stark drivkraft att utveckla den digitala kundupplevelsen.
 

Om företaget

Vi välkomnar dig till ett företag som präglas av våra värderingar och där utveckling och höga framtidsambitioner står på agendan. Vi står inför väldigt spännande tider och du kommer inte bara bli en del av ett glatt gäng utan också få möjlighet att tillsammans med oss utveckla bolaget, och utvecklas personligen under resans gång.

Arbetssättet hos oss genomsyras av stor öppenhet, hög kompetens och stort affärsfokus. Vi är alla olika, och det tycker vi är bra, men vi står alla på samma genuina och trygga grund – nämligen våra värderingar och vår starka företagskultur. Vårt agerande, våra attityder och beteenden samt alla beslut vi fattar - ska genomsyras av våra värderingar: Pålitliga, Nytänkande, Omtänksamma, Modiga och Inspirerande.

Vi sitter i trevliga och inspirerande lokaler i centrala Stockholm och hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling och säkrar en god balans i livet. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, kollektivavtalad tjänstepension, extra fridagar och mycket mer.
 

 

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är på heltid med placering på Arlanda express nyrenoverade kontor i centrala Stockholm med viss flexibilitet kring remotearbete. Om du tycker att det låter intressant ansöker du enkelt med ditt CV via länken. Du behöver inte bifoga något personligt brev. För att hjälpa oss att hitta rätt person till rätt roll tror vi på evidensbaserade och fördomsmedvetna bedömningsmetoder.

Skicka gärna in din ansökan redan nu då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen.

Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Anna Ålander på anna.alander@inhouse.se eller Jenny Lager på jenny.lager@inhouse.se
 

Välkommen med din ansökan.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Anna Ålander

anna.alander@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!