Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Produktägare digitala tjänster till ICA

Är du den vi söker?

Är du en erfaren produktägare? Vill du vara med när ICA satsar stort på att ligga i framkant inom digital utveckling och innovation?
 
För att ytterligare stärka vår upplevelse söker vi nu en erfaren produktägare med ansvar att driva och vidareutveckla våra digitala tjänster. Uppdraget är ett föräldravikariat. Tjänsten är på 100% med start 15 augusti till 30 mars 2023 med placering i Solna. ICA har i regel 3 dagar på ICA kontoret, 2 dagar hemmakontoret.
 

Arbetsbeskrivning

Som marknadsledande dagligvaruhandel är vi närvarande i en stor del av svenskarnas liv och vardag. Regelbundet och året om. Vi berör och stöttar våra medmänniskor i såväl basala som emotionella behov, och vi arbetar med frågor som behöver besvaras dagligen om mat, gemenskap, njutning, näring, hälsa och välmående.
 
Med närapå en miljon digitala interaktioner om dagen, möter vi ett spännande tvärsnitt av hela Sveriges befolkning. Våra digitala kanaler och tjänster – ica.se, appen ICA samt en mängd andra spännande digitala ytor i butik och kassa – används regelbundet av vår kund, och vi jobbar hängivet med att upplevelsen ska vara så harmonisk och tillgänglig som möjligt.
 
Det här är ditt blivande jobb
Som produktägare inom ICA Sverige ansvarar du för att driva digital produktutveckling och du utgör den viktiga länken mellan affärsverksamheten, utvecklingsteamet och våra kunder. Utifrån produktens vision, kommersiella mål och användarnas behov är det din roll som produktägare att vägleda utvecklingsteamet och skapa en tydlig prioritering av aktiviteter som ska genomföras. Dessutom ansvarar du för att följa upp och kommunicera resultat och status till relevanta intressenter inom vår organisation. Du ser till att ni förverkligar teamets roadmap och du jobbar utifrån uppsatta mål och KPI:er där du hela tiden har koll på effekt och resultat.
 
I rollen som produktägare har du stor påverkan på våra kunders upplevelse i våra digitala kanaler, och du behöver både förstå och ta ett aktivt ansvar för vad dina beslut får för konsekvenser ur ett effekt-, kostnads-, tids- och användarperspektiv. I det dagliga arbetet kommunicerar du mål och sammanställer krav och önskemål så att utvecklingsteamet hela tiden vet vad de ska göra och vidare är du mån om att din kunskap om produkten hela tiden kommuniceras till teamet och andra intressenter.
 
Som produktägare på ICA arbetar du med ett eller flera agila utvecklingsteam tillsammans med frontend-, backendutvecklare och scrum master. Du jobbar nära UX och analys för att säkerställa bästa möjliga användarupplevelse och du har ett nära samarbete med övriga produktägare för att uppnå affärens mål och krav på produkten som en del av ICAs digitala ekosystem. Du behöver ha förmågan att identifiera, skapa och hantera strategiska samarbeten över hela organisationen.
 
I denna roll ingår du i ett team med andra produktägare.
 

Din profil

  • Du är duktig på att kommunicera och har starka ledaregenskaper
  • Vi tror att du har ca fem års erfarenhet av roller som agil produktägare eller liknande
  • Du har förmågan att skapa en stark produktstrategi och driva frågor framåt
  • Du har ett starkt kundperspektiv och brinner för att skapa bästa möjliga kundupplevelse
  • Du har förmågan att använda kvalitativa och kvantitativa underlag, produkt analys och kundinsikter
  • Du har förmågan att se, förklara och motivera kopplingen mellan övergripande strategiska förflyttningar och mindre backlog items
  • Du har tidigare erfarenhet från OKR och agil planeringsmetodik
  • Vi ser att du är stark i att testa, mäta och följa upp och du ser möjligheter och drivs av att hitta ännu bättre lösningar
  • Du är nyfiken, vågar testa och göra fel och vill utvecklas hela tiden.
  • Självklart har du ett stort intresse för både teknik, affär och kund och förståelse för teknik på en nivå som gör att du snabbt förstår teamets uppdrag, utmaningar och lösningar på våra kunders behov
  • Vi tror att du har en stark förmåga att använda digitala förmågor för att skapa värde för ICAs kunder, ambitioner och lönsamhet
  • För att vara aktuell för rollen behöver du tala och skriva obehindrat på svenska och engelska

 
För att du ska trivas i denna roll behöver du tycka om att skapa och vårda relationer samtidigt som du är mån om att skapa resultat och fatta beslut för att ni hela tiden ska ta er framåt.
 

 

Om Inhouse

På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är baserad i Stockholm, Solna och ICA erbjuder en blandning av distansarbete och arbete på plats. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande.
För att hjälpa oss att hitta rätt person till rätt roll tror vi på evidensbaserade och fördomsmedvetna bedömningsmetoder. Ansök därför enkelt med ditt CV via vår hemsida, vi vill inte ha ett personligt brev.
Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen.
Om du har några frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Anna Ålander via anna.alander@inhouse.se

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Anna Ålander

anna.alander@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!