Projektekonom till fotoproduktionsbolag i city!

Om kunden / About the Client
Day är ett företag som jobbar med internationell fotoproduktion och high-end art buying. Day har ett unikt globalt nätverk av agenturer, fotografer, art directors, och andra kreativa aktörer. Efter många års erfarenhet från arbete runtom i världen så har DAY utvecklat en god förstålse för den kreativa processen.
Day producerar över hela världen, och kan hjälpa till med uppdrag inom casting, art buying, förhandling och produktion.

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen som projektekonom hos DAY kommer du jobba tillsammans med en grupp kreativa kollegor i ett entreprenörsdrivet bolag med kontor på Östermalm i Stockholm. Du blir delaktig i att forma din roll som huvudansvarig för all ekonomi på företaget vilket bl.a. innebär löpande redovisning, budgetrapportering, bokslut, fakturering, kvittoredovisning etc. Du kommer även att jobba med projektavstämning, offertskrivning och internationella valutor samt moms tillsammans med ägare för bolaget. Du jobbar med redovisningen från ”ax till limpa” i bolaget, men kan också bli delaktig i att assistera i övriga verksamheten. Som projektekonom blir du en rådgivare, assistent och en ”doer” kring alla delar av ekonomin. God kommunikation och samarbete med framförallt ägare och övriga kollegor blir nyckeln till framgång i rollen! Du kommer även att ansvara för de anställdas löneutbetalningar, pensionsavsättningar och vara kontakten utåt mot tex revisorer och andra externa kunder.

Din profil / Your profile
Du som är minst gymnasieekonom och har minst 3-5 års erfarenhet av arbete av ekonomi på ett mindre företag har en god grund för rollen som projektekonom. Har du jobbat inom fotoproduktion, modebranschen eller på andra liknande kreativa arbetsplatser kommer du att känna igen dig! Du har en god förståelse av hela flödet av ekonomin i ett bolag och är trygg i din kunskap. Du tycker om att arbeta i team, är behjälplig och prestigelös samt att vi gärna ser att du har ett intresse för kreativitet! Dina dagar planerar du helt självständigt, du tar gärna initiativ och du kommer själv att få vara med att styra upplägget av din roll som är en ny funktion på DAY. Du är öppen för förändringar, flexibel och van vid att jobba högt som lågt i ett fartfyllt tempo! Företaget jobbar internationellt varpå dina goda kunskaper i det engelska språket och öppna sätt att kommunicera hjälper dig att lyckas! Du har även goda datakunskaper.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos DAY på heltid. Startdatum för tjänsten planeras vara omgående eller enligt överenskommelse.
Är detta något för dig? Välkommen att fylla i din ansökan genom att bifoga CV och personligt brev via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, är du välkommen att kontakta Caroline Hamrin eller Sandra Jonsson på Inhouse.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!