Denna tjänst är inte längre aktuell.
Projektledare digitala kanaler till Bilia AB
Är du den vi söker?
Vill du vara med och utveckla Bilias digitala transformation? Har du tidigare erfarenhet av att driva och koordinera digitala projekt? Då kan detta vara något för dig! Nu söker Bilia dig som motiveras av att driva och koordinera projekt både mot verksamhet och tekniksidan och som även har erfarenhet av webbanalys.
Arbetsbeskrivning
I din roll kommer du vara en del av vår marknadsavdelning där du är med och utvecklar våra digitala plattformar. Tillsammans verkar vi för att bygga Bilias varumärke i allt vi gör med det övergripande målet att hålla ihop Bilia i våra olika digitala kanaler.
Rollen är ny och du får möjligheten att vara med i vår digitala transformation där våra digitala plattformar blir allt viktigare för oss och vi nu därför står inför en rad nya spännande projekt. I ditt arbete ingår en del projektledning-/koordinering samt en del webbanalys och du blir även en viktig nyckelspelare i vårt SEO-arbete.
Teamet ansvarar för att våra webbplatser följer våra övergripande varumärkesguidelines och speglar bilden av oss som Europas största bilåterförsäljare. I rollen arbetar du tätt tillsammans med webbredaktörer, CRM, IT, våra projektledare, e-handel och externa samarbetspartners.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Driva och koordinera olika tekniska implementationer som ingår i vår digitala resa.
• Kravställa olika tekniska implementationer utifrån överenskomna planer.
• Ansvara för webbanalys där du blir en viktig spelare i vårt SEO-arbete med allt från att identifiera potentialer till att ansvara för vår löpande uppföljning samt A-/B-tester.
Din profil
För rollen krävs det att du är en person med stort eget driv, engagemang och är affärsinriktad. Du har tidigare erfarenhet av både projektledning och analytiskt arbete och har god förståelse för den digitala kundresan. Genom analys och kundstudier förstår du våra kunders beteende, drivkrafter och behov för att sedan initiera nödvändiga förändringar online som syftar till att optimera försäljning.
Du är både en strateg och samtidigt en ”doer” som säkrar att strategierna omsätts till verklighet.
Vi söker dig som vill arbeta på en arbetsplats där en positiv attityd och höga ambitioner är kännetecknande. Som person är du driven, initiativrik och analytiskt. Du är naturligt social och har lätt för att samarbeta och tycker om att nätverka.
Vi söker efter dig som har:
• Relevant akademisk examen
• Flera års erfarenhet av arbete med digitala plattformar
• Vana av driva digitala projekt
För rollen krävs det att du har god teknisk kunskap förståelse för hur olika system fungerar och samspelar och du är en van användare av Google Analytics och andra SEO-verktyg. Du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.
Om företaget
Vi är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom både service och försäljning av nya och begagnade person- och transportbilar samt tilläggstjänster som ¬finansiering och försäkring. Vi har cirka 140 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia, Alpine samt transportbilar av märket Renault, Toyota och Dacia. I Sverige finns vi på över trettio orter med anläggningar runt de tre storstadsregionerna – Stockholm, Göteborg, Malmö samt i Mälardalen och Skaraborg. Vi har en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett varaktigt mervärde för våra kunder.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Bilias marknadsavdelning i Sisjön, Göteborg. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Fritzon, karin.fritzon@inhouse.se. Vi ser fram emot din ansökan.</p