Projektledare inom lojalitetsprogram online och CRM till Apoteket.

Om kunden / About the Client
Apoteket är Sveriges största apotekskedja och ett av Sveriges populäraste varumärken. Apoteket är ett dynamiskt företag som utvecklas kontinuerligt och som styrs på ett sätt som är ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbart. Apoteket erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag.

Arbetsbeskrivning / Work Description
För att utveckla våra kunder och erbjudanden online söker vi nu en driven projektledare med erfarenhet av CRM och operativt arbete inom lojalitetsprogram.
Du kommer att taktiskt och operativt jobba med;
– Utveckla prioriterade kundgrupper online för att nå affärsövergripande mål.
– Baserat på kundinsikt, arbeta fram aktiviteter och kommunikation som syftar till att utveckla och påverka prioriterade kundflöden.
– Initiera och driva aktiviteter och kampanjer.
– Framtagning av ad-hoc aktiviteter.
– Framtagning och införande av kundprocesser utifrån kundlivscykeln
– Arbeta med den händelsestyrda kunddialogen för att utveckla kunder och påverka kundbeteenden i önskad riktning.
– Löpande arbete med optimering och test av befintliga kampanjer med fokus på e-postkanalen och sms.
– Återkoppla och presentera resultat till övrig organisation.
– I rollen ingår även att säkra att systemen möter de funktionella kraven.

Arbetet sker i nära samarbete med främst övriga inom marknadsenheten samt i före¬kommande fall med andra enheter inom Apoteket – genom hela processen från analys till genomförande.
Som Projektledare hos oss har du ett omfattande ansvar för att;
– Utarbeta aktivitetsplan och verkställa periodiska kampanjer och aktiviteter gällande lojalitetsprogrammet riktat till i första hand onlinekunder.
– Beställa tjänster och göra inköp för att möjliggöra genomförandet av aktuella kampanjer och aktiviteter.

Din profil / Your profile
För att klara den här rollen tror vi att du har minst tre års erfarenhet av att självständigt arbeta med utveckling av lojalitetsprogram och CRM-frågor riktat till konsument. Erfarenhet av såväl praktiskt kampanjarbete i en multikanalmiljö och onlinemarknadsföring.
Vidare är du van att driva olika typer av utvecklingsinitiativ i anslutning till lojalitetsprogram med fokus på onlinekanaler. Erfarenhet från detaljhandel, främst fackhandel är ett krav dessutom erfarenhet av samarbete med olika typer av byråer.
Du har en relevant utbildning och utöver MS-office och Adobe Acrobat Pro erfarenhet från användning av ett eller flera analysverktyg och CRM-stöd för kampanjhantering och admin kopplat till en kundklubb.
Som person är du driven, tydlig och ambitiös har gott omdöme och bra självförtroende.

Övrigt / Other
Tjänsten är ett vikariat på ca 12-15 månader, som kan leda till en anställning. Apoteket samarbetar i den här rekryteringen med Inhouse AB, Peder Mårtensson 0708-14 88 00. Ring gärna om du har några frågor eller sök tjänsten på www.inhouse.se