Receptionist för Bonniers Svenska Bokverksamheter

Om kunden / About the Client
Receptionist för Bonniers Svenska bokverksamheter som är belägna på Sveavägen 56 mitt i centrala Stockholm. Här har Bonniers bedrivit verksamhet sedan 1921 och idag har Bonnierförlagens ledning och centrala enheter, Adlibris nätbokhandel (Nordens största bokhandel), Pocketgrossisten, Pocketogram, Nordiska Bokgrossisten och Discshop sina kontor här.
I Bonnierförlagen AB inryms Bonniers svenska bokförlags- och bokklubbsverksamhet. Förlagen utgörs av Albert Bonniers Förlag, Bokförlaget Forum, Bokförlaget Max Ström, Bonnier Audio, Bonnier Carlsen, Bonnier Fakta, Bonnier Pocket, Kartago, Mix Förlag, Månpocket (70%), Rebus, Reseförlaget, Wahlström & Widstrand och 2244. Bokklubbsverksamheten består av Bonniers Bokklubb, Bokklubben Svalan, Spänningszonen, Lyssnarklubben samt Månadens Bok (70%). I Bonnierförlagen ingår också agenturen Bonnier Rights, Bonnier Brands och Books & Dreams.

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen som receptionist tar du emot besökare, du ser till att alla som kommer in på kontoret blir sedda och känner sig välkomna. Du besvarar samtal för samtliga bokförlag och hänvisar dem rätt beroende på ärende.

I receptionen kan Bonnier anställda köpa böcker, biobiljetter och tidningar. I receptionen ansvarar man även för all telefonhantering som köp av nya mobiltelefoner, lånetelefoner samt SIM-korts hantering för intern anställda. Detta ser du till att vara behjälplig med under dagen. Den främsta posten kommer interservice att ta hand om men du sköter en del bud som kommer till receptionen. I receptionen är du även en hjälp till intern personal gällande nyckelkort, utlåning av cyklar, boka taxi och beställa böcker. I tjänsten ingår det även att sköta bokhandel så att den ser snygg ut, skylta i fönster när nya exemplar kommer in etc. Du svarar även på inkommande mail, kasshantering och beställningar av böcker.

Din profil / Your profile
Som person är du framåt, social och du trivs bra med att jobba i en miljö med mycket människor.
Du är en problemlösare och är positiv till att hjälpa dina interna kollegor. Du är stresstålig och kan hantera många personer och situationer samtidigt, utan att detta påverkar ditt professionella bemötande. Du gillar att arbeta administrativt och har ett strukturerat arbetsätt. Du är sammarbetsvillig och jobbar bra i team. En god kommunikativ förmåga är viktigt och du kan tala såväl svenska som engelska. Vi söker dig som har receptions vana samt kunna ta egna beslut och gärna ha intresse av böcker. Du ska även ha en viss teknisk kompetens.
Vi ser att du har erfarenhet från reception innan.

Övrigt / Other
Du kommer att bli anställd av Inhouse. Arbetstiden är 08.00-17.00 alla vardagar. Tjänsten ska tillsättas omgående och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor kring tjänsten väkommen att höra av dig till Jessica Grip, jessica.grip@inhouse.se, eller Olivia Bergström, olivia.bergstrom@inhouse.se.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!