Kontakt

Receptionist till BDO, Karlavägen


Om kunden / About the Client
BDO’s vision är enkel, att ge den bästa kundupplevelsen. Det innebär i korthet att alltid erbjuda det lilla extra. BDO har som vision att ingen byrå oavsett storlek ska kunna mäta sig med oss i kvaliteten i kundrelationer och kundnöjdhet. Glädjande nog har också BDO den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och befäster därmed den position i toppen som vi haft i flera år. Våra nöjda kunder bekräftar därmed att vi har både kompetensen och engagemanget som gör skillnad. Har du vad som krävs för att vi ska behålla och utveckla vår kundnöjdhet? Läs mer på ww.bdo.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Att arbeta som receptionist på BDO innebär att ge god service, representera BDO samt hjälpa andra; kunder såväl som kollegor. Det är ett varierande jobb som ställer höga krav på flexibilitet, stresstålighet och problemlösning.

Som person är du en god organisatör som har ordning och reda omkring dig. Du är idérik och duktig på att verkställa dina idéer. Service är en självklarhet för dig och du är inte rädd för att ta i. Du ställs ofta inför snabba beslut så problemlösning och beslutsamhet är viktiga drivkrafter. En förmåga att hantera människor och en prestigelös attityd är något som värderas högt som receptionist. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift samt har god vana av Officepaketet.

Du har ett helhetsansvar tillsammans med en kollega i receptionen och arbetet innefattar bland annat följande arbetsuppgifter;
• Ta emot besökare
• Samtal/växel
• Post-och budhantering
• Boka konferensrum, agera support för projektorer mm
• Beställa visitkort och annat material
• Beställa blommor, mat och fika mm
• Ansvara för att kontoret ser helt och rent ut som kök och konferensrum
• Fakturahantering
• Arkivering

Din profil / Your profile
Minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot hotell/turism eller liknande. Du bör ha minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. I denna roll ställs krav på en hög servicenivå, gott omdöme, initiativförmåga och personlig mognad. Som person har du lätt att prioritera och lyfta blicken samt att samarbeta och kommunicera med olika parter. För samtliga arbetsuppgifter krävs en proaktiv inställning, positiv inställning och en utpräglad servicekänsla. Här värdesätts även en problemlösaranda samt en professionell och affärsmässig inställning.

Övrigt / Other
Du kommer att arbeta som konsult för Inhouse. Vi kommer ta in för intervju löpande och anställning i sommar. Skicka gärna in ditt CV med personligt brev idag och beskriv varför du skulle passa för rollen. Vid eventuella frågor kring tjänsten vänligen kontakta Jessica Grip, 08-52 22 33 10 på Inhouse.