Receptionist till Mercedes-Benz på deltid

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen som receptionist är dina främsta arbetsuppgifter att ta emot och vägleda Mercedes-Benz kunder via telefon-växel och mail. På uppdrag av försäljningsavdelningen ska dessa receptionister bidra till att kunderna känner sig sedda och får den toppservice det förväntas. Via receptionen välkomnas alla Mercedes-Benz kunder och du hänvisar dem rätt i organisationen beroende på ärende. I lokalen finns det områden med kaffemaskiner, de ska se representativt ut. Receptionisterna ser även till att ha god kontakt med leverantörer kring hallarnas faciliteter samt posthantering. Du kommer även att hantera betalningar i receptionen.

Arbetsuppgifter:
• En viss kunskap om produkterna
• Mercedes-Benz kunder ska känna sig välkomna och alltid få exceptionell service
• Svara i telefon/växel och hänvisa kunderna vidare i organisationen
• Administrativa arbetsuppgifter
• Sköta betalningar
• Posthantering
• Avrop på kontorsmaterial
• Kontakt med eventuellt bud
• Kontakt gentemot fruktbeställning och blommor
• Administration kring provkörningar
• Se till att det är representativt i lokalerna
• Påfyllning av kaffe samt rensning och sköljning av kaffemaskinerna

Din profil / Your profile
Som person ska receptionisten kunna kommuniceras såväl intern som extern på engelska och svenska flytande. Du är van vid att hantera olika typer av människor samt stressiga situationer utan att det påverkar ditt professionella bemötande. Du bör ha erfarenhet av reception/växel och därmed har vissa baskunskaper kring administrativa arbetsuppgifter. Vi söker en person som har ett engagemang, proaktivitet och ett driv, en person som trivs bäst när han/hon får vara behjälplig och hålla hög servicenivå. Du ska alltid sträva efter att ha en kund som är 100 % nöjd i sin kontakt med Mercedes-Benz, såväl i person som över telefon och mail. Körkort är även ett krav.

Övrigt / Other
Tjänsten är på deltid, du kommer att arbeta på Mercedes-Benz i Akalla på schema 07.00-12.45 eller 12.30-18 måndag-fredag. Start omgående tillsvidare. Du kommer att få en anställning av Inhouse. Vänligen kontakta Jessica Grip för eventuella frågor 08-52 22 33 26.