Receptionist/Kontorsassistent sökes till ICE Services

Om kunden / About the Client
International Copyright Enterprise Services AB (ICE) är ett servicebolag som arbetar med administration av musikrättigheter. Bolaget bildades 2007 som ett joint venture mellan Stim och dess brittiska motsvarighet PRS for Music och har idag cirka 110 anställda i fräscha lokaler i Alviks Strand. Företagen har även kontor i Berlin där det idag finns 40 anställda.

ICE har ett helt egenutvecklat system som har rönt världsintresse från aktörer inom musikbranschen. Systemet är byggt med tanken att ge effektiv service och flexibla lösningar åt olika aktörer på musikmarknaden samt att se till att de som äger/har skapat musiken blir ersatta när deras musik används.

Arbetsbeskrivning / Work Description
ICE Services söker nu en Receptionist/kontorsassistent med passion för människor och musik.
Som Receptionist/kontorsassistent kommer du att ha ett övergripande ansvar över kontoret och se till att den dagliga driften ”flyter på”. Du underlättar och supporterar för kollegor och är behjälplig med uppgifter som t.ex.
• Resebokningar
• Boka och organisera möten
• Inköp av kontorsmaterial
• Beställning av frukt, kaffe och kontorsmaterial

Du kommer också att arbeta med planeringen av konferenser, events och andra evenemang. I din roll arbetar du brett inom olika områden på företaget och är närvarande vid vissa delar av introduktion för nyanställda.

Övriga uppgifter som ligger i rollen är att hantera posten:
• Arkivera, kopiera och scanna dokument
• Säkerställa att nyanställda och konsulter har det som behövs
• Delaktig och initiativtagare i ICE festkommitté
• Assistera kontorschef med administrativa uppgifter

Din profil / Your profile
För att trivas i rollen som kontorsassistent hos ICE ser vi gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Du är engagerad och gör alltid det där lilla extra för att kollegor såväl besökare ska känna sig välkomna och trivas. Då ICE är ett internationellt bolag är det viktigt att du talar och skriver mycket bra engelska.
Vi ser gärna att du är en positiv och glad person som brinner för service. Du tar egna initiativ och ligger alltid ett steg före. Vidare är det sociala i rollen, du är en person som vill lära känna dina kollegor och tar för dig. Du ser till att alla mår bra och blir väl omhändertagna.
Har du ett musikintresse är detta positivt!

Övrigt / Other
Detta är en rekrytering med start i början av december och kommer att löpa fram till maj med chans till förlängning. Arbetstiderna är 8-17, måndag till fredag, med placering i Alvik. Rekryteringen sköts via Inhouse och intervjuer kommer att ske löpande.
Känns det här som en roll för dig som vill kombinera dina två passioner service och musik är detta tjänsten för dig. Tveka inte att söka, viktigt att du motiverar varför just du skulle passa in på företaget och i rollen.
Har du frågor eller funderingar vänligen kontakta Olivia.bergstrom@inhouse.se.
Tjänsten ska tillsättas med start i början på december och kommer att löpa på fram till maj med chans till förlängning. Intervjuer kommer att ske löpande.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!