Denna tjänst är inte längre aktuell.
Receptions- och serviceansvarig till Berghs School of Communication
Är du den vi söker?
Är du en person som drivs av att ge service på högsta nivå? Gillar du att arbeta i team och är en positiv do:er och problemlösare? Berghs söker nu en person som är första kontakten i receptionen till sina lokaler i Stockholm. Du kommer att arbeta i en central funktion, en mötesplats för alla som arbetar, studerar och kommer till Berghs!
Arbetsbeskrivning
I rollen kommer du att ansvara för den dagliga servicen på Berghs samt leda och fördela arbetet i reception/café. Du är själv en del av teamet och deltar i arbetsuppgifter prestigelöst och engagerat – en glad problemlösare som gillar att leverera service på högsta nivå.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
- Delta i arbetet i receptionen, ca 80% (samtal och service med studenter, kursdeltagare och lärare, mail och ta emot besökare)
- Personalansvar för servicekoordinatorer och extrapersonal
- Leda och fördela arbetet i receptionen samt planera serviceverksamheten tillsammans med driftschef
- Administration så som schemaläggning och tidrapporter
- Ansvara för enklare caféverksamhet (säkra inköp och lönsamhet)
- Säkerställa en hög servicenivå och utveckla servicefunktionen
- Vara med vid planering av interna och externa event
Din profil
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet från en roll där det ställts krav på snabb service. Som person är du strukturerad och lyhörd, du gillar att arbeta i team, men är även van att driva arbete självständigt. Du ser lösningar snarare än problem och har ett högt engagemang i det du gör – att leverera service i en dynamisk miljö ger dig energi! Du är en van arbetsledare, är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa förtroende. Du gillar att utvecklas och utveckla ditt arbete!
Vi ser gärna att du har:
- Erfarenhet från en roll som teamleader eller liknande
- Erfarenhet av arbete med service
- Van och trygg i att kommunicera i digitala plattformar samt arbete i Google-miljö
- Engelska och svenska i tal och skrift
Om företaget
På Berghs jobbar man i en miljö där vi har integrerat reception, café och workspace. Vi behöver en do:er som får mycket gjort och där mötet med studenter, lärare och kursdeltagare är viktigt för att säkerställa hög service. Du bidrar med att säkerställa vår servicekvalitet och tillhör team service (tillsammans med driftchef, två servicekoordinatorer och en servicepool).
Berghs är en världsledande skola som erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom kommunikation. I vårt utbud finns allt från heltidsutbildningar och kurser till skräddarsydda företagslösningar. Våra förhållningssätt vi tror leder oss i rätt utveckling är att utveckla, samverka, utmana, vara lärande och inkludera. Självklart är kommunikation centralt i vår verksamhet. Läs mer om Berghs (https://www.berghs.se/om-berghs)
Allas bidrag bygger Berghs – allting kommunicerar.
Övrigt/ Vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar Berghs med Inhouse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (måndag-fredag 08:00-17:00, vid tillfällen 09:00-18:00 38h/vecka) och du kommer att utgå från Berghs lokaler i Stockholm. Vi kommer att påbörja urvalet v.32, sista dagen för ansökan är den 7 augusti.
Om du tycker att detta låter som något för dig, så ansöker du enkelt med ditt CV. Du behöver inte skicka in något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.
Vid frågor kring tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Sofia Hoffman Wetterborg Sofia.hoffman.wetterborg@inhouse.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län