Redovisningsansvarig på deltid till Vice

Om kunden / About the Client
Vice är ett globalt företag som startades 1994, idag finns företaget i 36 länder över hela världen. Vice är ledande i att producera och distribuera online video. Vice har en ung målgrupp 18 – 35 år och är främst en internationell plats för digitala kanaler med produktion av nyheter, magasin, böcker och online video. Vice har egna kanaler inom såväl mat, musik, mode och sport. I Sverige står företaget Vice för såväl redaktionell, medie- och reklambyråverksamhet. För mer information besök gärna http://www.vice.com.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Inhouse söker en Redovisningsansvarig på deltid till vår kund Vice.

Som Redovisningsansvarig på Vice kommer du att ha ett helhetsansvar för ekonomin på bolaget. Vice står inför en spännande uppbyggnadsfas där du kommer att vara en central del i uppbyggnaden av svenska Vice-organisationen. Du rapporterar till VD samt har kontakt med CFO i London och Köpenhamn.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
– Löpande redovisning
– Kund- och leverantörsreskontra
– Momsrapportering
– Månadsbokslut
– Avstämningar
– Systemansvar för huvudbok
– Löneadministration, utlägg och övrig ekonomiadministration

Din profil / Your profile
Din profil passar bra för jobbet som Redovisningsansvarig på Vice om du har;
• Utbildning inom ekonomi, minst gymnasieekonom.
• Några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete.
• Arbetat i ett start-up företag och/eller med konsultverksamhet.
• Erfarenhet från ett större affärssystem och det är meriterande med erfarenhet av SAP.
• Tidigare meriter av att ha arbetat med löneadministration.
• Erfarenhet av arbete i en internationell miljö.
• Svenska och engelska i tal och skrift.

Vi vill att du som söker har:
• Egenskaper att jobba i en bred roll och känna dig bekväm med att ha helhetsansvar för redovisningen.
• Förmågan jobba i en ung organisation med engagerade och kreativa medarbetare.
• Ett entreprenöriellt förhållningssätt.
• Ett socialt sätt men också förmåga att jobba självständigt.

Övrigt / Other
Vi erbjuder dig:
• Tjänsten är en inhyrning på deltid ca 50% med inledande period om tre månader.
• Möjlighet att förlägga dessa 2-3 dagar/veckan fritt.
• Start i mitten av oktober 2015. Planerat att öka arbetstiden succesivt efter tre månader.
• Placering på kontoret på Östermalm, Stockholm.

Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Elin Siggelin på elin.siggelin@inhouse.se.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!