Kontakt

Redovisningsansvarig/Redovisningsekonom till mediabolaget Vice AB


Om kunden / About the Client
Vice är ett globalt företag som startades 1994, idag finns företaget i 35 länder över hela världen. Vice är ledande i att producera och distribuera online video. Vice har en ung målgrupp 18 – 35 år och är främst en internationell plats för digitala kanaler med produktion av nyheter, magasin, böcker och online video. Vice har egna kanaler inom såväl mat, musik, mode och sport. I Sverige står företaget Vice för såväl redaktionell, medie- och reklambyråverksamhet.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Redovisningsansvarig/Redovisningsekonom till Vice AB i Stockholm

Som Redovisningsansvarig/Redovisningsekonom på Vice kommer du att ha ett helhetsansvar för ekonomin på bolaget. Vice står inför en spännande uppbyggnadsfas där du kommer att vara en central del i uppbyggnaden av svenska Vice-organisationen. Du rapporterar till VD samt har kontakt med CFO i London och Köpenhamn. www.vice.com

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
– Löpande redovisning
– Kund- och leverantörsreskontra
– Momsrapportering
– Månadsbokslut
– Avstämningar
– Systemansvar för huvudbok
– Avtalsfrågor, såsom hyresavtal, kundavtal
– Övrig ekonomiadministration
– Löneadministration mot extern part

Din profil / Your profile
Din profil passar bra för jobbet som Redovisningsansvarig/Redovisningsekonom på Vice om du har;
• Utbildning inom ekonomi, minst gymnasieekonom.
• 1-3 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete.
• Arbetat i ett start-up företag och/eller med konsultverksamhet.
• Erfarenhet från ett större affärssystem och gärna SAP.
• Erfarenhet av arbete i media eller kommunikationsbranschen och gärna i en internationell miljö.
• Arbetat med löneadministration är det meriterande.
• Svenska och engelska i tal och skrift.

Vi vill att du som söker har:
• Erfarenhet av att arbeta i en bred roll och känna dig bekväm med att ha helhetsansvar för redovisningen.
• Förmågan jobba i en ung organisation med engagerade och kreativa medarbetare.
• Ett entreprenöriellt förhållningssätt.
• Ett socialt sätt men också förmåga att jobba självständigt.

Övrigt / Other
Vi erbjuder dig:
• Tillsvidaretjänst med möjlighet att jobba deltid inledningsvis
• Placering på nya huvudkontoret på Nytorgsgatan, Södermalm, Stockholm.

Låter detta som någonting för dig?
Vi använder Inhouse AB för rekrytering. Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Elin Siggelin på elin.siggelin@inhouse.se.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!