Kontakt

Redovisningsassistent till TriOptima


Är du den vi söker?
Är du en självgående problemlösare som vill arbeta på ett internationellt finansföretag i centrala Stockholm? Vi söker just nu en driven redovisningsassistent till TriOptima där du får möjlighet att ansvara för större delen av den svenska ekonomins redovisningsprocesser.

Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsassistent på TriOptima ansvarar du huvudsakligen för företagets löpande redovisningsprocesser. Du kommer att arbeta nära redovisningschefen i Stockholm och rapportera till ekonomichefen på kontoret i London.

I dina arbetsuppgifter ingår:
– Hantering av kund-och leverantörsfakturor
– Kontroll av reseräkningar
– Registrering av in- och utbetalningar
– Löpande bokföring

Din profil
Vi ser gärna att du har:
– Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning
– 2-3 års yrkeserfarenhet av redovisning på ekonomiavdelning
– Erfarenhet av bokslutarabete och löpande bokföring
– Kunskaper i Microsoft Office: Excel, Outlook och Word
– Goda kunskaper i svenska och engelska
– Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Oracle

Som person är driven, initiativtagande och tycker om att lösa problem. Du är positiv och trivs med att samarbeta i team. Du tycker om siffror, förstår vikten av noggrannhet, kan självständigt ansvara för förekommande uppgifter och är tydlig i din kommunikation.

Om företaget
TriOptima, dotterbolag till NEX Group, är ett svenskt företag som erbjuder finansiella webbtjänster till världens största banker. Företaget designar tjänster som erbjuder operativa- och kreditriskhanteringsverktyg till OTC-derivatmarknader. TriOptima har 260 anställda medarbetare med kontor i New York, London, Singapore, Tokyo samt huvudkontor i Stockholm.

Övrigt
Är du intresserad av tjänsten? I denna rekrytering samarbetar TriOptima med Inhouse AB. Ansök snarast då urvalet sker löpande och tjänsten beräknas tillsättas i början av september.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Merima Hadzimesic 0733166954.