Denna tjänst är inte längre aktuell.
Redovisningsassistent till kund i Västerås
Vi söker dig som vill ta nästa steg i karriären, innehar ett driv att utvecklas och som vill ingå i ett starkt team av framåtdrivande personer på en framgångsrik resa tillsammans med kunden.
Detta är ett ypperligt tillfälle för dig som vill vidareutvecklas inom redovisning på ett stort väletablerat företag. Du kommer att tillhöra leverantörsfaktura teamet, där du får möjlighet till ett flexibelt arbetssätt och ”frihet under ansvar”. Detta innebär att du kan arbeta på distans några dagar i veckan. Låter detta intressant? Då ska du läsa vidare.
Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsassistent kommer du tillsammans med teamet på leverantörsreskontra att arbeta med fakturamatchning av fakturor. I detta uppdrag får du möjlighet till både ansvar och ett flexibilitet arbetssätt. Grundläggande skapar du värde för kunden genom att leverera arbetsuppgifter med effektivitet, kvalitet och inom uppsatta tidsramar. I rollen ingår bland annat att:
- Ansvara för att fakturor tas emot på ett effektivt sätt samt att fakturor betalas i rätt tid
- Ansvara över att intäkter och kostnader samt att moms redovisas korrekt och i rätt period
- Du är självgående i arbetsuppgifter på ett effektivt sätt med fokus på att leverera med hög kvalitet och i rätt tid
Uppdragen behandlar två separata uppdragsperioder där tre konsulter önskas med start så fort som möjligt. Det ena uppdraget är fram till och med, 2023 – 03 – 31 och det andra uppdraget är fram till och med 2023-05-31. För rätt person finns möjlighet till förlängning.
Din profil
Vi söker dig med kunskaper inom leverantörsreskontra samt att du erhåller en relevant akademisk utbildning i grunden. Det är meriterande om du har några tidigare års erfarenhet inom redovisning. Du skriver och talar svenska obehindrat och behärskar engelska i yrkessammanhang.
För att lyckas i denna roll har du höga ambitioner för dig själv och din leverans. Som person arbetar du effektivt, strukturerat och framåtblickande, för att skapa värde åt kunden. Du är van vid att arbeta självständigt under högt tempo och med ett lösningsorienterande förhållningssätt. För att trivas i rollen har du en känsla för att skapa bäst resultat i dialog med andra och besitter en naturlig teamkänsla.
Om företaget
Som konsult blir du anställd av Inhouse AB och uthyrd till vår kund. Inhouse är ett konsultföretag inom rekrytering, konsultlösningar och organisationsutveckling. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Talents by Inhouse och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Våra konsulter är väldigt viktiga för oss och vi lägger stort fokus vid att våra konsulter ska känna att dom utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi bland annat återkommande dialoger kring nästa utvecklingssteg, konsultaktiviteter, som till exempel frukostträffar, och en närvarande konsultchef.
Övrigt/Vad händer nu?
Uppdraget är lokaliserat i Västerås. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl utan du söker enkelt tjänsten via hemsidan www.Inhouse.se. Du behöver inte skicka med något personligt brev då vi är helt övertygade om att ditt CV räcker gott och väl.
Kandidater kommer att presenteras löpande till beställaren och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Eventuella frågor välkomnas och besvaras av rekryteringskonsult & konsultchef Rebecca Forsgren, Rebecca.Forsgren@inhouse.se.
Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Västmanlands län